Felkészült az NMHH a 900-es frekvencia értékesítésére
A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság felkészült arra, hogy a kormánydöntésnek megfelelően lebonyolítsa a 900-as frekvencia értékesítését, amit akár pályázaton vagy árverésen is elnyerhetnek a potenciális pályázók.
Mátrai Gábor, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnökhelyettese az MTI-nek elmondta, bár még nincs végleges döntés az ügyben, a hatóság minden variációra felkészült, s már folyik egy árverező szoftver tesztelése is.
A frekvenciát nemsokára értékesíthetik, mivel Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter a múlt hét végén úgy nyilatkozott, hogy a kormány hamarosan kiírja a 900-as frekvenciát, ami tovább növeli a szolgáltatási lehetőségeket a piacon.
Mátrai Gábor elmondta azt is, hogy a hatóság társadalmi egyeztetésre bocsátotta a mobil frekvenciadíj-rendelet tervezetét, amely ezután hivatalosan egyeztetésre kerül az érintettekkel. A terv az, hogy a mobil díjrendelet lehetőség szerint még áprilisban
hatályba lép, s hosszútávon kiszámítható, sávos, előrekalkulálható díjakat tartalmaz majd.
A hatóság nemzeti konzultációra bocsátotta a vezetékes és mobilpiacokat érintő piacelemzési határozattervezeteit is, így a szélessávú nagykereskedelmi, valamint a hívásindítási és -végződtetési tervezeteket. Mindez ezért is fontos, mert a kétévente
esedékes piacelemzési határozatok a nagykereskedelmi díjak szabályozásán keresztül lehetőséget jelentenek a kiskereskedelmi hívásdíjak csökkentésére is.
A hatóság célja most emellett az, hogy segítse a már meglévő szélessávú hálózatokhoz a nagykereskedelmi piaci hozzáférést, élénkítse az új generációs hálózatokba való befektetést, és az új szélessávú szolgáltatások megjelenését, elterjedését. Ennek
érdekében a kábelhálózatokra is kiterjesztik ott a szabályozást, ahol ezt a vezetékessel együtt birtokolja egy jelentős piaci erejű szolgáltató.
A mobilpiacra vonatkozó díjszabályozás pedig további díjcsökkenést irányoz elő a mobil végződtetés területén.
A szóban forgó piacokra vonatkozó szabályozás várhatóan az év közepén jelenik meg, mivel a tervezeteket az Európai Bizottsággal is egyeztetni kell, illetve a bizottság hagyja jóvá azokat - mondta az elnökhelyettes.
Mátrai Gábor, a digitális átállásról elmondta, mindenki abban érdekelt, hogy az sikeres legyen, a rendelkezésre álló pénzügyi forrásokat a leghatékonyabban használják fel, s gyakorlatilag senki se maradjon ki a televíziózás lehetőségéből az analóg rendszer
lekapcsolása után. Cél az is, hogy az előre meghirdetett dátumhoz, 2011 végéhez képest a lehető legkisebb legyen a csúszás, mivel az 790-862 megahertzes, úgynevezett "digitális hozadék" frekvenciasávokat legkésőbb 2013 januárjáig az uniós rendelkezéseknek megfelelően át kell adni a mobilszolgáltatóknak.
Az elnökhelyettes elmondta, az NMHH megkezdte a második digitális monitoring-vizsgálatot, amelynek kiértékelése után áprilisban a hatóság látni fogja, hogy az első negyedév végén még hány háztartás nem állt át a digitális földfelszíni sugárzásra.
Az adatok kiértékelése után pedig a hatóság elnöke eldönti, mi legyen a végleges átállási menetrend.
A vizsgálat kiterjed a háztartások keresleti elemzésére, jövedelmi helyzetére és műsor-fogyasztási szokásaira is, s felméri azt is, hogy a kínálati oldalon rendelkezésre állnak-e a megfelelő digitális tv-készülékek, illetve a digitális adás konvertálását megoldó digitális vevőkészülék (set top box).
Az elnökhelyettes elmondta, 2011-ben ki kell dolgozni még, a rászoruló háztartások által igénybe vehető set top box támogatás feltételrendszerét is.
Hozzátette, hogy 2012 júliusában a két kereskedelmi televíziónak lejár az analóg koncessziós szerződése, s ezt követően át kell állniuk digitális adásra. A nemzetközi tapasztalat az, hogy a közszolgálati televíziók a kereskedelmieknél valamivel később állnak át digitális adásra.
Kapcsolódó cikkek
- Tavasztól csökkenhet a telefonálás díja
- Nőtt a mobilinternet-előfizetők száma, de mérséklődött a forgalom
- Júniusban a mobil-előfizetések száma csökkent, az aktív ügyfeleké pedig nőtt
- NHH: július 1-től kötelező az adatroaming limit alkalmazása
- NHH: nőtt a mobilszolgáltatók ügyfélszáma áprilisban
- Bővült a magyar mobilpiac januárban
- Kivizsgálja az NHH a T-Mobile pénteki üzemzavarát
- Kerüljük el a sokkoló mobilinternet-számlákat!
- Tovább zsugorodik a mobilpiac
- A mobilszámok nem változnak, de jövőre a teljes számot kell tárcsázni
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Édesség és egyediség – erről szól a halloweeni hangulat idén Magyarországon
A Rakuten Viber, az egyik vezető globális kommunikációs platform kísértetiesen szórakoztató eszközökkel készül az idei Halloweenre. A felhasználók új matricákat oszthatnak meg, borzongató üdvözlőkártyákkal köszönthetik ismerőseiket október 31-től, emellett egy kvízt tölthetnek ki arról, hogy melyik a legjobban hozzájuk illő jelmez idén halloweenkor, sőt, a legújabb Tarot-kártyák segítségével megpróbálhatják megjósolni a jövőjüket.
Halottak napja ‒ tülekedés nélkül
Egy digitális alkalmazás teheti méltóbbá a halottak napját azzal, hogy segít elkerülni a temetőkben és környékükön ilyenkor szokásos tülekedést. Az önkormányzatok kezében lévő lehetőség Magyarországon is egyre népszerűbb.
Fedezd fel, hogyan ébreszti fel a Galaxy AI a benned rejlő kreativitást!
A Samsung Galaxy Z Fold6 és Z Flip6 hajlítható készülékekkel bárki kreatív alkotóvá válhat, hiszen olyan funkciókkal rendelkeznek, amelyekkel könnyedén készíthetünk kiváló minőségű tartalmakat, még akkor is, ha úgy véljük, nem vagyunk a megfelelő szakmai ismeretek birtokában. A Galaxy AI* úgy támogatja a kreativitást és az alkotás folyamatát, hogy közben új megvilágításba helyezi rajzainkat, fényképeinket és videóinkat.
6 évesek a hajlítható készülékek, de mostanra értek meg igazán
Hat éve kerültek piacra az első hajlítható telefonok, az innovációk iránt elkötelezett HONOR 2022-ben csatlakozott saját, HONOR Magic V készülékével hozzájuk. A kezdetben nagyobb, nehezebb és törékenyebb eszközök meghökkentően sokat fejlődtek ezalatt a pár év alatt, hogy a HONOR Magic V3 ma már ne csak innovatív okostelefon, hanem akár a tableteket vagy laptopokat helyettesíthető készülék lehessen.
Ingyenes túravezetőt ad a magyar startup
A túravezető alkalmazás célja, hogy a turisztikában magyar cégként először, mesterséges intelligencia segítségével kínálja a legteljesebb élményt az utazók számára. Ne csak egy-egy város jól ismert nevezetességeit mutassa be, hanem érdekes történetekkel, titkokkal és különleges tartalmakkal gazdagítsa az utazási élményt.