Ma 20 éve jegyezték be a világ legnagyobb informatikai kiadójának magyar leányvállalatát
Az alapító Futász Dezsőtől a stafétabotot Bíró istván vette át - nagyjából a 100 százalékos tulajdon kialakulásának időszakában -, és azóta is ő kormányozza a világ legnagyobb informatikai kiadójának magyarországi leányvállalatát.
Jelenleg a cég már nem klasszikus kiadóvállalatként tevékenykedik, online és nyomtatott kiadványokat, videókat, rendezvényeket, illetve mobiltermékeket szolgáltat elsődlegesen szakmai célcsoportjának, amit angolul "tech buyer" kategóriának lehetne nevezni
Néhány nevezetesebb dátum az IDG magyarországi jelenlétének 25 évéből:
- 1986 a CWI Kft. átveszi az 1969-ben alapított Számítástechnika havilap kiadását, és előbb kéthetivé majd hetilappá alakítja.
- 1992 elindul a PC World magazin magyar változata
- 1995 megjelenik az abCd, az első nem papíralapú, önálló CD-ROM kiadvány
- 1996 a hazai lappiacon a PC World jelentkezik először rendszeres CD-melléklettel
- 1996 elindul az iNTerNeTTo, az első magyar nyelvű, hazai internetes magazin
- 1996 az IDG szervezi az ország első virtuális világkiállítását, a Millecentenárium alkalmából
- 1997 lezajlik az első hazai online sajtótájékoztató
- 2000 a PC World Magyarországon elsőként ad DVD-mellékletet a magazin mellé
- 2001 a nyomtatott és az online médiumok mellett a portfólióban megjelenik az infokommunikációs szakrendezvények szervezése is
- 2003 a vállalat elindítja az első BioTech oldalt Kelet-Közép-Európában
- 2003 a GameStar játékmagazin indít először saját gyártású tévéműsort a DVD-mellékletén
- 2008 az IDG elindítja az első IT-tematikájú videomegosztó oldalt Magyarországon
- 2009 a GameStar csomagol Magyarországon elsőként dobozos teljes játékot a magazinhoz
- 2010 az IDG elindítja blogszolgáltatását, a blog.web4.hu-t, amelyen a Nintendo.hu hivatalos hazai oldala is fut
- 2011 Magyarországon is elindul a nemzetközileg is elismert Macworld online változata
Az IDG a tervek szerint a jövőben is a bevált módon, azaz a tradíció és a modern irányok ötvözésével kíván alkalmazkodni a piac igényeihez, miközben megtartja a hagyományos brandeket (Computerworld, PC World, GameStar), de azokat már négy egyenrangú irányban fejleszti tovább (nyomtatott lapok, online oldalak, rendezvényszervezés, videoszolgáltatás). A közeljövő tervei közé tartozik a blogszolgáltatás (blog.web4.hu) további fejlesztése is.
Az IDG Magyarország évfordulós rendezvényeire Magyarországra érkezett David Hill, az IDG nemzetközi üzletfejlesztéséért felelős alelnöke is, aki a héten találkozott több hazai IT-vállalat vezetőjével is.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- Másodszor is az "Év Üzleti Partnerének" választotta a Noreget az IBM
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Csökkentek a legnagyobb csehországi mobilszolgáltató bevételei tavaly
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Javult a GTS távközlési szolgáltató eredménye tavaly
- Megugrott tavaly a legnagyobb cseh internetes üzlet forgalma
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.