Céges e-jogorvoslat: Egy hónappal is csökkenhet az átfutási idő
A 2010. évi CLXXIX. törvény az egyes cégjogi és társasági jogi tárgyú törvények módosításáról elektronikussá teszi a cégbejegyzési ügyekhez kapcsolódó jogorvoslati eljárásokat. A 2011. április 1-jétől életbe lépő módosítások értelmében a cégbejegyzési ügyekben a jogorvoslati eljárás is elektronikus nemperes eljárás lesz. A változások körülbelül évi 300-400 ügyet érintenek, és a módosítások következtében a papír alapú ügyintézés tovább mérséklődik a cégbíróságoknál.
Elektronikus iratok
A fellebbezési eljárásban eddig jellemző volt a papír alapú és az elektronikus iratok egyidejű használata, ugyanis az ügymenetben hol papír alapon, hol pedig elektronikusan történt az iratok továbbítása. A 2010. évi CLXXIX. törvény értelmében az eljárás tisztán elektronikus lesz, nem lesz oda-vissza átalakítás a papír és az elektronikus formátum között.
A változásoknak köszönhetően tehát a cégbíróságok és az ítélőtáblák közötti iratmozgás is elektronikus lesz. A jogorvoslati kérelemhez kapcsolódó iratokat ezentúl nem lesz szükséges kinyomtatva elküldeni az ítélőtáblára, hiszen az ítélőtábláról elektronikusan be tudnak tekinteni a cégbírósági iratjegyzékbe.
Nem jár többletköltséggel
A jogi képviselők számára nem jelent többletköltséget a változás, hiszen már rendelkeznek az elektronikus aláíráshoz szükséges eszközökkel. A módosítás lényegében a fellebbezés továbbításának módját érinti.
A fellebbezést eddig is, ezután is a cégbíróságokra kell majd benyújtani, majd a cégbíróság továbbítja azt az ítélőtáblára. A jelenlegi rendszerben a fellebbezést papíron és elektronikusan is befogadta a cégbíróság, majd papír alapon továbbította azt az ítélőtáblára. A változás lényege, hogy a cégbíróság ezentúl csak elektronikusan fogadja be a fellebbezést, és elektronikusan továbbítja azt.
2011. április 1-jétől szintén elektronikus formában történik a jogorvoslati eljárásokban egyébként viszonylag ritkán előforduló közvetlen levelezés az ítélőtábla és a jogi képviselő között. A minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátott üzenetek a cégszolgálat által üzemeltetett üzenetközvetítő rendszeren keresztül jutnak majd el a feladótól a címzetthez.
Egy hónappal is csökkenhet a fellebbezési ügyek átfutási ideje
Hegedüs Márton, a cégeljárás rendszerét fejlesztő és üzemeltető Microsec Kft. fejlesztési igazgatójának tájékoztatása szerint már megvalósultak a szükséges fejlesztések mind a cégbíróságok, mind a cégszolgálat rendszerében.
A postázási idő lerövidülése miatt gyorsabbak lesznek a fellebbezési eljárások. Az elektronikus rendszerre való átállás következtében az irattovábbítás ideje lecsökken, a fellebbezési ügyek a korábbi 3-4 hónapos teljes átfutási ideje akár 1 hónappal is csökkenhet.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- NMHH: hárman fellebbezték meg a 900-as tender eredményét
- Telefonhívások, e-mailek, sms-ek adatainak tárolását írná elő a brit kormány
- Ausztráliában per tárgya a Twitter, míg Nagy-Britanniában a kizsákmányoltak szószólójának szerepét játssza
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- Az ACTA széleskörű társadalmi egyeztetését szorgalmazza az IVSZ
- Különleges egységet hozott létre a cseh rendőrség a számítógépes kalózok ellen
- Kalózportált zártak be a hatóságok, börtönnel fenyegetik a letöltőket
- Online tájékoztató a köznevelési törvényről pedagógusoknak
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.