Építőipari Nívódíjat nyert a Telenor Ház
A Telenor törökbálinti irodaháza Magyarország egyik legmodernebb és leginkább környezetbarát vállalati központja. A legyezőszerűen elhelyezkedő kilenc épületszárnyban hat szinten, mintegy 14 000 m2 irodahelyiség áll rendelkezésre. Az építkezés során felhasznált különleges környezeti megoldások, anyagok és technológiák a külső időjárási és belső használati tényezőket figyelembe vevő intelligens vezérléshez kapcsolódnak, amelyek segítségével energiát lehet megtakarítani. Az irodaház energetikai ellátását az ország egyik legnagyobb geotermikus hőszivattyú parkja biztosítja, mely európai viszonylatban a hetedik helyen áll. A Telenor Ház hűtési-fűtési rendszere a száz méter mélyre fúrt szondákat alkalmazó geotermikus hőszivattyúkon alapul. A szellőztetőrendszer hőcserélő berendezése biztosítja, hogy minél kevesebb energia vesszen kárba, míg a közel 168 négyzetméternyi napkollektor az épületben dolgozó munkatársak melegvíz-igényének előállításához szükséges energia több mint 60%-át adja. A projekthez az épület zöldmezős környezetében jelentős nagyságrendű külső infrastruktúra-fejlesztés kapcsolódik.
Dr. Kiss Jenő, a Magyar Mérnöki Kamara Építési Tagozatának elnöke hangsúlyozta, hogy nagy öröm egy olyan épületnek odaítélni a díjat, amely környezettudatos kialakításával példát mutat a hazai vállalatoknak.
„A Telenor Ház barátságos, környezetbarát és igazán modern munkahely. A tervezéskor az volt a célunk, hogy a lehető legkevésbé zavarjuk a helyi ökoszisztémát, így a 8 hektáros völgy mindössze 7,7%-át építtettük be a megengedett 30% helyett. A Házban számos olyan megoldást alakítottunk ki – mint például fény- és mozgásérzékelők használata, hővisszanyerő berendezések, földalatti szervertermek – amelyek segítenek abban, hogy csökkentsük a környezet terhelését és fenntarthatóan működjünk” – jelentette ki Nyilas Orsolya, a Telenor megbízott PR vezetője.
Az 1999-ben létrehozott Építőipari Nívódíjat az évente meghirdetett pályázaton elnyert kategória-győzteseknek átadott tanúsítvány és a létesítményen elhelyezésre kerülő bronzkeretes réztábla, vagy elismerő oklevél testesíti meg. A díj az építőipari kivitelezések szervezésének, irányításának és a jó minőségű munkavégzésnek az elismerése és ezzel a színvonalas, megbízható munkát végző vállalkozók szakmai jó hírének alátámasztása.
Az Arcadom Építőipari Zrt. több mint egy évtizede állandó szereplője a magyar építőipari piacnak. A társaság fennállása óta több mint 1,5 millió négyzetmétert épített és csaknem 210 milliárd forint építési forgalmat realizált. A vállalat eredményességének kulcsa az évtizedes tapasztalatokban és a professzionális hozzáállásban rejlik.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Okostarifa már 1990 forintos havidíjtól
- Norvégiában folytatja pályafutását Huszlicska József
- Több mint félszáz cég és új innováció az Invitel pályázatán
- Januárban tovább nőtt a mobilinternet-előfizetők száma Magyarországon
- Márciusban kész a Telenor hálózat-modernizációja
- Észrevétlen biztonság
- Négy iF Design díj a Sony Ericsson telefonjainak
- Telenor a gyermekeket érő internetes erőszak ellen
- Nokia Lumia 800 és Lumia 710 a Telenor kínálatában
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.