Sokat veszítünk a hanyag iratkezelésen
A digitális dokumentumkezelő rendszerek összességében 5-20 százalékkal javítják a belső információáramlás hatékonyságát, amely jelentős profittöbbletet eredményezhet, ennek ellenére Magyarországon eddig csak lassan vezették be a sok irattal dolgozó vállalkozások − mondta Rosta János, a Tankönyvkiadó ADMIS rendszerét is kiépítő, Laurel Cégcsoporthoz tartozó ProgAdat szakembere.
Ma egy vállalat irányítása egy folyamatorientált dokumentummenedzsment rendszer (DMS) nélkül szinte egyértelműen magával kíséri a többletköltségek rizikóját, a határidők túllépését és a szervezetlen alkalmazottakat – hangoztatja a szakértő. Mindezek ellenére jelenleg a potenciális hazai vállalkozásoknak csak a 20 százaléka rendelkezik dokumentumkezelő megoldással, ők is elsősorban valamely vállalatirányítási rendszer kiegészítéseként használják ezeket. Ezzel szemben Nyugat-Európában az elterjedtség közel 60 százalékos.
Szerencsére ma már a vállalatokhoz egyre több információ érkezik eleve elektronikus úton (mailben, adat file-okban, képként, stb.). Ezeket ugyanolyan gondossággal kell kezelni, mintha papír alapúak lennének, de nagy hiba lenne kinyomtatni és ezzel terhelni a környezetet csak azért, hogy iktassuk, vagy érkeztessük – húzza alá Rosta János. Az ADMIS rendszer ezt az elvárást is maximálisan támogatja. A dokumentummenedzsment bevezetése ugyanis megelőzi az egyes iratok többszöri, felesleges kinyomtatását, jelentősen csökkentve a környezetterhelést. Megkönnyíti a dokumentumok visszakereshetőségét, drasztikusan rövidítve az erre fordítandó időt. Biztonságot ad a managementnek, hogy a vállalati vagyon részét képező tudás, információ nem vész el egy dolgozó távozásával.
A következő években a dokumentumkezelő rendszerek gyorsabb terjedését uniós források is támogatják. A vállalatok beruházási kedvét emellett az emberi munka kiváltása, ezzel a tévedés lehetőségének minimalizálása, továbbá az adatfeldolgozás és tárolás gyorsaságának, helyigényének csökkenése is ösztönzi – mutat rá a ProgAdat piaci elemzése.
Kapcsolódó cikkek
- Új rendszerrel teszi hatékonyabbá a MÁV a dokumentumkezelést
- Dokumentumkezelő szoftvercsomag az Epsontól
- Microsoft dokumentum-megosztás iPhone-ra és Windows Phone-ra
- KKV-k jövedelemtermelő képességének erősítése adat és infokommunikációs megoldásokkal
- A Fujitsu SaaS-alapú dokumentumkezelési szolgáltatást indít
- Átfogó dokumentumkezelési megoldások a Canontól
- 3,5 millió dokumentumot digitalizál a Tesco a papírmentes iroda bevezetésével
- Új Acrobat X megoldások az Adobe-tól
- Új nyílt formátum bemutatkozásával zárult a Budapesti OpenOffice konferencia
- A strukturálatlan tartalmaknak üzen hadat az EMC
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.