Uniós kezdeményezés "a jövő internetjének" kifejlesztésére
A partnerség támogatni kívánja az európai innovációt, és segíteni akarja a vállalkozásokat és kormányzatokat olyan internetes megoldások kifejlesztésében, amelyek lehetővé teszik az online adatok mennyiségében megfigyelhető exponenciális növekedés kezelését.
A kezdeményezésnek az a műszaki filozófiája, hogy az eddig a számítógépeket és az embereket egymással összekapcsoló internet a jövőben a mobilalkalmazások felé fog tovább terjeszkedni, gépek és tárgyak széles választékát kapcsolva össze. Az internet a jelenlegi állapotában nem képes a jövőben várható adatmennyiségek kezelésére, és nem tudja a kívánt pontosságot, ellenálló képességet és biztonságot nyújtani.
A partnerség nyolc olyan területet vizsgál meg, ahol az adatátviteli forradalom elősegítheti az innovációt és munkahelyteremtést a mobil-, szoftver- és szolgáltatási ágazatban.
Az uniós végrehajtó testület öt év alatt 300 millió euró finanszírozási forrást nyújt erre a célra. A partnerségben részt vevő európai kutatási és állami intézmények, illetve a kapcsolódó ágazatok - összesen 152 úttörő szerepet játszó szervezet - ugyanekkora összeggel szállnak be. A program első fázisára 180 millió eurót szánnak, amihez szintén fele-fele arányban járul hozzá az Európai Bizottság, illetve a többi partner.
Kapcsolódó cikkek
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- Több órára leálltak a lengyel közigazgatási szervek honlapjai
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
- Oroszországban nem lesz internet-cenzúra
- Az Európai Bizottság helyteleníti a fájlcserélők elleni kemény amerikai fellépést
- A jövőben az NMHH-nál jelenthetők be az interneten lévő káros tartalmak
- Az internet maga a digitális vadnyugat
- EU: az internet "hadszíntérré" válhat
- Két szakmai konferencia a héten: Média Hungary, majd Elektronikus Kereskedelem
- Nem tudják, mit akar a fogyasztó
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.