Az Apple vált a világ legértékesebb márkájává
Elsősorban az iPhone és az iPad sikerének köszönhetően az Apple értéke egy év alatt 84 százalékot emelkedett, és így az amerikai informatikai óriásvállalat jelenleg 153 milliárd dollárt ér.
A keresőmotorjáról ismertté vált Google, amely 2007 óta négy éven át vezette a 100 vezető márka listáját, tavaly 2 százalékos visszaeséssel, 111 milliárd dollárral került a második helyre.
A fogyasztói vélemények és a cégek nyilvános pénzügyi adatai alapján összeállított BrandZ Top 100 listán az IBM 17 százalékos növekedéssel, 101 milliárd dollárral áll a harmadik helyen. A McDonald's két helyet előrelépve, 23 százalékkal növekedve a negyedik lett, míg a Microsoft csupán 2 százalékos növekedést követően 78,2 milliárd dollárral az ötödik.
A 100 vezető márka összesített értéke 2,4 billió dollár, azaz 17 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ezek a számok már a gazdasági válság végét is mutatják, ugyanis 2009-ben a legjobb száz márka csupán 4 százalékos növekedést tudott felmutatni.
A legjobb 10 márka közül hat a távközlési és a műszaki technológiával foglalkozó vállalat. A Coca-Cola 8 százalékos növekedés mellett 73,8 milliárd dollárral csúszott vissza a hatodik helyre.
A listában a tavalyi 13-mal szemben idén már 19 vállalat származik a fejlődő piacokról. A Facebook - amely tavaly jelent meg először a rangsorban - idén már a 35. helyen szerepel, miután a világ legnépszerűbb közösségi portáljának értékét 19,1 milliárd dollárra becsülik. A Google kínai riválisa, a Baidu a tavalyi 46 helyezésről ugrott a 29. helyre.
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- John Browett az Apple kiskereskedelmi ágazatának új vezető alelnöke
- Minden korábbinál nagyobb negyedéves bevétel és nyereség az Apple-nél
- Elhunyt Steve Jobs, az Apple atyja
- Az Apple Amerika legértékesebb vállalata
- Apple étvágy: e-könyv áruház a következő falat?
- A Microsoft kisebb profitot termelt, mint az Apple
- Kitűnő gyorsjelentést közölt az Apple
- Ismét az Apple-vezér egészségi állapota miatt aggódik a tőzsde
- Az Apple a világ harmadik legértékesebb vállalata
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.
Díjnyertes Samsung klímamegoldások az MCE 2024-en
A Samsung Electronics Air Conditioner Europe (SEACE) legújabb fejlesztéseivel és termékeivel vett részt a 2024-es Mostra Convegno Expocomfort (MCE) hűtés-fűtéstechnikai szakkiállításon. Az MCE kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a vállalat bemutathassa mind a lakossági, mind a kereskedelmi termék- és szolgáltatáskínálatát a HVAC+R* területén, amelyeket a kényelem és az összekapcsolhatóság vezérel. A szakkiállításon a Samsung tovább erősíthette iparági pozícióját, a termékeket MCE Kiválósági díjakkal ismerték el, illetve a 2024-es Év Terméke díjat is elnyerte a vállalat.