Fejlesztői "Facebook" és céges webverseny
A kezdő vállalkozásoknak legalább annyi figyelemre, médiajelenlétre lenne szükségük, mint a már befutott cégeknek. Természetesen a legtöbbször szűkös anyagi lehetőségekkel rendelkező garázscégek többségének nincs esélye széles körben bemutatkozni, és sok esetben ez okozza a kudarcukat is. A hazai és nemzetközi startup versenyeken való sikeres szereplés persze néhányuknak meghozza az ismertséget, de többségükről szinte semmit sem tudunk. Noha ötlet és fejlesztés akad szép számmal, a riasztó statisztika szerint tízből kilenc hazai kezdővállalkozás nem éri meg az első születésnapját. Ezen a helyzeten kíván változtatni a Startupper.hu és a Best of Web Hungary.
Közösségi média az induláshoz
A Startupper.hu organikusan fejlődő szakmai közösségként kívánja összekapcsolni a fejlesztőket, kreatívokat, technológiai és gazdasági szakértőket. A speciális közösségi hálózatban bárki könnyen találhat partnerre, munkatársakra, sikergyanús ötletekre, támogatandó kezdeményezésre. Az oldal lehetőséget kínál az egyéni és a céges bemutatkozásra egyaránt, így remélhetőleg hamarosan a startup „iparág” legnagyobb adatbázisává növi ki magát. A Startupper újdonsága, hogy egy helyre gyűjti a magyar induló szolgáltatásokat – így egyfajta katalógusként - rendszerezi a kezdővállalkozások oldalait. Az oldal látogatói ezen felül híreket, eseményeket, videókat oszthatnak meg egymással néhány kattintással. A szakmai munkát, csoportok, fórumok és nyitott üzenetküldési lehetőségek teszik teljessé.
A legjobbak egy helyen
A másik újonnan elindult szolgáltatás a „Best of Web Hungary – a minőségi tartalomért” - díj célja, hogy a magyar weben működő oldalak igazi megmérettetésen próbálhassák ki magukat. Az alapítók tervei alapján a Best of Web Hungary, olyan megbízható, szakmai szempontok és független szakértők által hitelesített elismerést jelent majd, amely ösztönzi a kreatív tartalmak előállítást.
A Best of Web Hungary és a Startupper.hu célja, hogy a segítse azokat az induló magyar vállalkozásokat, amelyek egyre gyakrabban aratnak sikert nemzetközi szinten is. Az oldalakat elindító SmartUP Communications célja, hogy olyan szakmai közösségeket építsen fel, amelyben a tapasztalt és sikeres vállalkozók közvetlenül elérhetők lesznek a kezdők számára is.
Mindkét oldalunk a közösségi média felé mutat – állítja Turcsán Tamás az első hazai startupokkal foglakozó ügynökség vezetője – elindításuktól azt reméljük, hogy így egyre több kezdővállalkozás kerül reflektorfénybe, talál partnereket, válik sikeressé. Az új szakmai közösségek felépítésével komolyan megnövelhetjük a hazai kezdővállalkozások esélyeit. Míg a Best of Web weboldalunk ismertségét növelheti, a Startupper.hu, inkább kapcsolatépítésre szolgál, itt – két kattintással – elérhetők már ma is a legismertebb fejlesztők, befektetők, ötletgazdák.
Kapcsolódó cikkek
- Twitter és Facebook nélküli böjtölést tanácsolt egy olasz pap
- A brit gyerekek csaknem fele használja a Facebookot
- Ausztria - Az ORF-nek megtiltották a jelenlétet a Facebookon, a pártok törvénymódosítást sürgetnek
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (2. rész)
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (1. rész)
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Új prémium hirdetési forma a Facebookon
- Virtuális véleményünkért a bíróságon felelhetünk
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Indiában letiltják a vallásellenes tartalmakat a Facebookról
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.