A Méditanács július 1-ig szeretné kialakítani az együttműködést az önszabályzó szervezetekkel
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületével, a Magyar Lapkiadók Egyesületével, az Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületével és az Önszabályozó Reklámtestülettel folytat tárgyalásokat a médiapiaci önszabályozásról. Az ön- és társszabályozási rendszerek ösztönzése a médiaszolgáltatásokról szóló európai uniós irányelvből következő feladat, de a magyar médiatörvény a médiapiac több területére (lekérhető médiaszolgáltatások és a nyomtatott, valamint internetes sajtó) is kiterjeszti a társszabályozás lehetőségét.
A tárgyalások eredményeképpen a Médiatanács a társszabályozó feladatot vállaló szakmai szervezettel közigazgatási szerződést köthet arrók, hogy a felek a hatósági hatáskörbe tartozó ügyekben egymással együttműködve járnak el. A szakmai szervezetek önigazgatási - de nem hatósági - tevékenységet végeznek a tagjaik-, illetve - a magatartási kódexet magukra nézve kötelezőnek elismerő - vállalkozások felé. Ily módon a hatósági jogalkalmazás elkerülhető, és az esetleges jogvitákat a szakmai szervezeten belül lehet orvosolni, megoldani. Ez mindenféleképpen hatékonyabb módja lehet a problémák rendezésének, mint a közvetlen és kizárólagos hatósági út.
A társszabályozásban részt vevő szervezeteknek általában már van elfogadott szakmai-etikai kódexük. A közigazgatási szerződés csak a médiaszabályozásban előírt normák betartása érdekében jöhet létre, az ezen felüli egyéb – etikai – normák előírása és felügyelete továbbra is az önszabályozás körébe tartozik. (A társszabályozás a hatóság és a szakmai szervezet együttműködését jelenti a jogérvényesítés érdekében, míg az önszabályozás jogon kívüli rendszer, tehát a hatóságtól teljes mértékben függetlenül működik.)
A jelenlegi tárgyalásoknak határideje nincs, de a Médiatanács célja az, hogy a társszabályozási rendszer lehetőleg július 1-től működjön, amikortól a médiaszabályozás sajtóra vonatkozó rendelkezései alkalmazhatóvá válnak. A Médiatanács a jövőben - a jelenlegi tárgyalópartnereken kívül - más szakmai szervezetek együttműködésére is számít.
Kapcsolódó cikkek
- Az internet maga a digitális vadnyugat
- Az amerikaiak új technológiával kerülnék ki a kínai cenzúrát
- Mától kell fizetni az exkluzív szlovák internetes tartalomért
- Uniós kezdeményezés "a jövő internetjének" kifejlesztésére
- Búcsú a Terminal.hu-tól
- Fizetős lett a szlovákiai média weboldalainak egy része
- Két szakmai konferencia a héten: Média Hungary, majd Elektronikus Kereskedelem
- Legenda születik: Radio BRO csak egy hónapig
- Media Hungary: 500 előadás, 13 ezer látogató, 1600 felszólaló
- Több, mint 160 előadó a jövő heti Média Hungaryn
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.