Márciusban közel 1,48 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában, márciusban 15 ezerrel közel 1,48 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből.
A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l.) március végén 2,696 millió előfizetést tartottak nyilván.
A harmadik hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 54,9 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 54,4 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül márciusban 577 ezerről 589 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 888 ezerről közel 891 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a februári 21,4 százalékról 21,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése márciusban az előző havi 33,0 százalékon stagnált. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 45,6 százalékos, márciusban 45,1 százalék volt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, piaci része 28,9 százalékról március végén 28,8 százalékra csökkent, a DIGI piaci része pedig az előző havi 26,6 százalékról 26,8 százalékra nőtt. A Magyar Telekom piaci része a hónapban 24,8 százalékon stagnált.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma márciusban 1,805 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,228 millióról 1,216 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 589 ezerre emelkedett.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a februári 32,2 százalékról 32,1 százalékra csökkent, a Magyar Telekom részesedése 22,6 százalékon stagnált, míg a DIGI-é 17,5 százalékról 17,8 százalékra nőtt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a februári 45,1 százalékról 44,9 százalékra csökkent, a UPC-é 22,1 százalékról 22,2, míg a Magyar Telekomé 29,3 százalékról 29,4 százalékra nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkenhet a szélessáv díja
- Márciusban közel 1,97 millió szélessávúinternet-előfizető volt hazánkban
- Mindentudás Egyeteme és origo interaktív alkalmazások a T-Home IPTV-n
- Márciusban 1 millió 394 ezer mobilinternet-előfizető volt hazánkban
- Márciusban csökkent a mobil-előfizetők száma
- A "Humanoid" követi nyomon a hangos reklámokat
- Februárban 1,46 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Újra látható 3D-ben a Real-Barca a SPORT TV-n, a UPC kábelhálózatában
- Ott is lehet mobilnet, ahol eddig nem volt
- Televíziók vetélytársává tenné a YouTube-ot a Google
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.