Bor és kártya
A címnek látszólag nincs sok köze az informatikához, ezért mindjárt az első mondatban muszáj elárulnunk, hogy nem valami tivornyára utal a két szó, hanem arra, hogy a hétvégén megrendezett Etyek Pincefesztivál vendégei a világújdonságnak számító - közeli rádiófrekvenciás technológiára épülő - elektronikus Fesztiva kártyával fizethettek a borászoknál. A Cellum Zrt. által fejlesztett, és a Cardnet Zrt. eszközein működő NFT kártyákat az országban itt vezették be először.
Az NFC technológiára épülő kártyára pénzért úgynevezett Fesztiva pontokat tölthettek a vendégek. A feltöltéskor és a kóstoláskor is egyenlegközlőt kaptak, vagyis folyamatosan nyomon követhették a Fesztiva pontjaik számát, a kártyát pedig bármikor ismét tetszőleges értékben feltölthették a rendezvény számos pontján. A tervek szerint a Fesztiva kártyát mostantól minden évben lehet használni Etyeken a Pincefesztiválon és a Kezes-Lábos Fesztiválon, így a visszatérő vendégeknek elegendő egyszer megvásárolni.
„Idéntől nincsenek gyűrött, zsebekben felejtett kóstolójegyek, kígyózó sorok, nincsenek a papírfecnik, vagy a készpénz számolgatásával bíbelődő vendéglátók. A Fesztiva kártyát szerették a vendégek és a borászok is. Mindkét napon, több mint száz kóstolóhelyen, több ezren használták az új kártyájukat.” – mondta Rókusfalvy Pál, az Etyek Pincefesztivál főszervezője.
A rádiófrekvencián alapuló, érintőkártyás technológia számos területen használható, egyebek között fizetési tranzakciók, jegyvásárlás, személyazonosítás, belépés engedélyezése, törzsvásárlói rendszerek során. A fesztiválokon és rendezvényeken pedig gyors és egyszerű kiszolgálást tesz lehetővé. Megszűnik a kereskedők számára a készpénzforgalom, a kártyaterminálok pedig minden tranzakciót rögzítenek, és ezekről igazoló szelvényt is adnak.
Kapcsolódó cikkek
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- Az átlagbér háromszorosát is megkereshetjük a magyar elektronikai ágazatban
- A VeriFone megvásárolta a Global Bay vállalatot
- Integrált azonosítókezelő megoldás egyetemeknek
- Az idő pénz(tárca) is egyben...
- Személyfelismerés egymilliós tömegből kevesebb mint két másodperc alatt
- Fesztiválozás készpénzmentesen
- Mától kell fizetni az exkluzív szlovák internetes tartalomért
- Novell Identity Manager 4 Standard kiadás
- Új fantomkép-felismerő szoftvert fejlesztettek
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.