Sikeres az ingyenes munkaerő-toborzó eszköz

forrás Prim Online, 2011. június 1. 13:44

Az egy évvel ezelőtt indított Randstad Toborzó működése bizonyítja, hogy egy ingyenes munkaerő-toborzó szolgáltatás is hozhat eredményt a megfelelő jelölt megtalálásában: a felhasználók körében végzett friss kutatás szerint 81,5 százalék elégedett a Randstad díjmentesen igénybe vehető online rendszerével.

Magyarországon a személyzeti tanácsadók körében egyedülálló lehetőségként indult el 2010 márciusában a Randstad Toborzó (angol nevén Free Job Posting): az alkalmazás segítségével a cégek ingyen hirdethetik meg az állásajánlataikat az egyik legnagyobb munkaerő-közvetítő vállalat honlapján. A szolgáltatás lényege, hogy a weboldalt látogató, havonta több mint ötvenezer aktív álláskereső közvetlenül a cégek ajánlatával is találkozhat a Randstad által hirdetett pozíciók mellett.

A Randstad Toborzó mostanra bebizonyította a modell működőképességét. A vállalat a szolgáltatás indulásának évfordulójára készített egy nem reprezentatív felmérést, amely szerint a kitöltők 81,5 százaléka elégedett vagy nagyon elégedett volt a Randstad Toborzóval, ráadásul 88,5 százalék másoknak is ajánlaná a szolgáltatást.

Tapasztalattal rendelkezők előnyben


A felmérés nem csak az elégedettséggel kapcsolatban hozott érdekes adatokat. A kérdőívekre érkezett válaszok alapján a cégek mintegy harmada az értékesítés/kereskedelem területére keresett új munkatársat az ingyenes eszköz segítségével, ugyanakkor több mint 20 százalék volt a pénzüggyel/számvitellel foglalkozóknak szóló hirdetések aránya is. A vállalatok döntő többsége egyébként tapasztalattal rendelkező munkatársakat keresett, mindössze a hirdetések 34,6 százaléka szólt pályakezdőknek.

„A vállalatok minden bizonnyal felismerték, hogy a Randstad oldalát elsősorban diplomával rendelkezők, és főként már tapasztalt vagy magasan képzett szakemberek látogatják, ezért ennek a célcsoportnak szóltak a hirdetések” – magyarázta az eredményeket Jankovich Ilona, a Randstad Hungary ügyvezetője. A felmérés szerint a felsővezetőket keresők aránya is nagyon alacsony, mindössze 3,8 százalékos volt, ami azt mutatja, hogy ezekre a pozíciókra elsősorban nem álláshirdetés útján, hanem egyéb eszközök segítségével keresnek szakembereket. „A felső- és esetenként a középvezetők kiválasztása ennél sokkal gondosabb kiválasztási folyamatot követel meg. Ezért ezeknél a pozícióknál a vállalatok még inkább a személyzeti tanácsadó cégek segítségét kérik” – mondta a szakember.

Kulcsszavak: munkaerő

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01