Sikeres az ingyenes munkaerő-toborzó eszköz

forrás Prim Online, 2011. június 1. 13:44

Az egy évvel ezelőtt indított Randstad Toborzó működése bizonyítja, hogy egy ingyenes munkaerő-toborzó szolgáltatás is hozhat eredményt a megfelelő jelölt megtalálásában: a felhasználók körében végzett friss kutatás szerint 81,5 százalék elégedett a Randstad díjmentesen igénybe vehető online rendszerével.

Magyarországon a személyzeti tanácsadók körében egyedülálló lehetőségként indult el 2010 márciusában a Randstad Toborzó (angol nevén Free Job Posting): az alkalmazás segítségével a cégek ingyen hirdethetik meg az állásajánlataikat az egyik legnagyobb munkaerő-közvetítő vállalat honlapján. A szolgáltatás lényege, hogy a weboldalt látogató, havonta több mint ötvenezer aktív álláskereső közvetlenül a cégek ajánlatával is találkozhat a Randstad által hirdetett pozíciók mellett.

A Randstad Toborzó mostanra bebizonyította a modell működőképességét. A vállalat a szolgáltatás indulásának évfordulójára készített egy nem reprezentatív felmérést, amely szerint a kitöltők 81,5 százaléka elégedett vagy nagyon elégedett volt a Randstad Toborzóval, ráadásul 88,5 százalék másoknak is ajánlaná a szolgáltatást.

Tapasztalattal rendelkezők előnyben


A felmérés nem csak az elégedettséggel kapcsolatban hozott érdekes adatokat. A kérdőívekre érkezett válaszok alapján a cégek mintegy harmada az értékesítés/kereskedelem területére keresett új munkatársat az ingyenes eszköz segítségével, ugyanakkor több mint 20 százalék volt a pénzüggyel/számvitellel foglalkozóknak szóló hirdetések aránya is. A vállalatok döntő többsége egyébként tapasztalattal rendelkező munkatársakat keresett, mindössze a hirdetések 34,6 százaléka szólt pályakezdőknek.

„A vállalatok minden bizonnyal felismerték, hogy a Randstad oldalát elsősorban diplomával rendelkezők, és főként már tapasztalt vagy magasan képzett szakemberek látogatják, ezért ennek a célcsoportnak szóltak a hirdetések” – magyarázta az eredményeket Jankovich Ilona, a Randstad Hungary ügyvezetője. A felmérés szerint a felsővezetőket keresők aránya is nagyon alacsony, mindössze 3,8 százalékos volt, ami azt mutatja, hogy ezekre a pozíciókra elsősorban nem álláshirdetés útján, hanem egyéb eszközök segítségével keresnek szakembereket. „A felső- és esetenként a középvezetők kiválasztása ennél sokkal gondosabb kiválasztási folyamatot követel meg. Ezért ezeknél a pozícióknál a vállalatok még inkább a személyzeti tanácsadó cégek segítségét kérik” – mondta a szakember.

Kulcsszavak: munkaerő

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egy napra az anyukák vették át a vezető szerepet a Yettelnél

Határozottság, konfliktuskezelés, problémamegoldó képesség és empátia: ezek a legfőbb vezetői tulajdonságok, melyek édesanyaként is elengedhetetlenek a magyarok szerint – derült ki a Yettel friss, országos, anyák napja alkalmából készített kutatásából. A mobilszolgáltató a vezetői kompetenciákat vetette össze az anyasághoz szükséges képességekkel, és az is kiderült, hogy tízből nyolc válaszadó szerint a gyereknevelés során tanult készségeket a munkavégzésben is lehet kamatoztatni.

2024. május 4. 13:55

Az AI a technológia jövője, a HONOR pedig úttörő benne

A technológia világában mostanában szinte minden a mesterséges intelligenciáról (AI) szól, a hírek egy része pedig riasztó jelleggel csapódik le: sokan munkák elvesztését, emberek által végzett szakmák megszűnését látják benne. 

2024. május 4. 12:14

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik.  Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.

2024. május 4. 10:31

Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban

Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.

2024. május 3. 18:05

Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során

Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg. 

2024. május 3. 16:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55