Magyarországon is komolyan számolnak a közösségi médiával
A Magyar Művelődési Intézet és Képzőművészeti Lektorátus szervezésében immár ötödik alkalommal szervezett e-Kultúra Konferencia előadói marketing-, PR-, jogi, pszichológiai, alkotói és felhasználói szempontból járják körül szerdán a közösségi médiát.
"A világ legnagyobb közösségi oldalának jelenleg több mint 3 millió magyarországi felhasználója van, azaz a lakosság 32,59 százalékát érinti ez az új jelenség, amely ma már túllépett azon, hogy csupán divatként tekintsünk rá. A világhálón mindenki mindenkivel kapcsolatba kerülhet, hogyha akar, és ez a lehetőség elsősorban a fiatalok életét alakítja át" - mondta el az MTI-nek
Ritter Andrea klinikai szakpszichológus, aki A fiatal személyiség és a Facebook-figyelem címmel tart előadást.
Hozzátette, hogy a fiatalok már nemcsak kapcsolattartásra használják a közösségi oldalakat, hanem az életüket is itt élik.
"A képek és egyéb személyes információk felelőtlen megosztása okozhat veszélyeket, mert ami ma kikerül az internetre, az holnap mindenki számára láthatóvá válik. Kialakul egy közös tudás azokról a dolgokról, amelyek korábban nem voltak láthatók, és ezek kockázatait a fiatalok még nem ismerik" - hangsúlyozta Ritter Andrea.
A www.livepoint.hu/ekultura címen élőben és később felvételről is megtekinthető szakmai tanácskozáson ismertetik a Magyar Nemzeti Digitális Archívum programját, bemutatják a kreatív ipar lokális gazdaságra gyakorolt hatásait.
A konferencia idén jubileumot is ünnepel, mert az első e-kultúra konferenciát tíz évvel ezelőtt, a közművelődési internetezés hőskorában rendezték.
Az azóta eltelt változásokról Lendvai Zoltán János rédicsi plébános is beszél. Szerinte már rég nem az internet jövőjével, hanem a jelenével kell foglalkozni.
"Sokan már ebben a virtuális világban élnek, ott ismerkednek, ott intéznek mindent. Az egyház is alkalmazkodni próbál az új kommunikációs eszközökhöz, többféle módon keresi a találkozási alkalmakat" - magyarázta a katolikus pap, hozzátéve, hogy az internet a kommunikáció leggyorsabb formája.
"A média szereplői közül sokan még mindig irigyek, nem ismerik el, hogy már győzött az internet" - hangsúlyozta a rédicsi plébános.
Kapcsolódó cikkek
- Lovas Lajos: hamarosan egységes portálon a magyar kultúrkincs
- Megalakult a Magyar Nemzeti Digitális Archívum
- A közösségi médiában való jelenlét támogatja az értékesítést
- Konferencia a boldog munkavállalók és az üzleti siker összefüggéseiről
- Magyarországon tarthatják a Digitális Föld-konferenciát
- Budapesten az EuroNanoForum konferencia, indul a Nanocsodák kiállítás
- Közösségi vásárlással a Sziget-jegy is olcsóbb
- Még negyven nap, de már 71 ezer rajongó
- Hogyan hat az egyre terebélyesedő online világ a gyerekekre és a mindennapok valóságára?
- Go Digital…? konferencia
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.