Konvergencia és e-business

2000. május 6. 12:18
A Lucent Technologies az e-business kommunikációs igények kiszolgálására kifejlesztett legújabb megoldásaival jelenik meg az idei Infón, mivel úgy gondolja, hogy az elektronikus üzlet térnyerésével a magyar közép- és kisvállalatok, de még a kisvállalkozók számára is egyre fontosabb a biztonságos kapcsolódás az internetre úgy, hogy egyúttal az eddig csak nagy cégek számára elérhető kommunikációs lehetőségeket (hangposta, egységes üzenetkezelés, CTI alkalmazások stb.) is elérhető áron használni tudják.
Az A pavilon 206/A standján bemutatott Network Alchemy termékcsalád egyszerre nyújtja egy profi ISDN-telefonalközpont és egy tűzfallal védett internetrouter szolgáltatásait. 5-6 fős kis irodáktól kezdve több száz mellékig kiszolgálja az igényeket, ráadásul a nagyobb modellek hálózatba is kapcsolhatók VoIP-t használva. A Lucent Technologies májustól kezdi forgalmazni Magyarországon ezt a terméket.

A termékcsalád több típusból áll. A legkisebb a Cyber Gear névre hallgat, és egy hatfős iroda számára ideális megoldás. A nagyobb testvérek, az Argent Office és az Argent Branch, száznál több felhasználót is ki tudnak szolgálni.

Egy nagyobb ISDN-telefonalközpontot megszégyenítő tudással rendelkezik már a Cyber Gear is. Ilyen képessége a beválasztás, a mellékek közötti és külső számra történő átirányítás, a hangposta, a különböző üdvözlőszövegek, a CTI (számítógép-telefon együttműködés) támogatása. Ennek révén a telefonáló hívószáma alapján automatikusan lehet pl. egy listából kikeresni, hogy az illető hányszor és mit vásárolt már tőlünk, hogyan fizetett stb., és természetesen ennek megfelelően lehet a telefonbeszélgetést lebonyolítani. A CTI lehetővé teszi, hogy bizonyos irodai szoftverek (MS Outlook, Lotus Notes) a Network Alchemy termékekkel együttműködve e-mailen keresztül értesítsék a felhasználót, hogy a hangpostában üzenet várja, sőt e-mailen keresztül meg is hallgatható az üzenet, ha van a gépben hangkártya.

A másik kulcsfontosságú elem a cég internetes kapcsolatát biztosító ún. ISDN-útvonalválasztó. Az eszköz a számítógépes hálózathoz (vagy számítógéphez) kapcsolva és a megfelelő beállításokat elvégezve biztosítja mindazon funkciókat, amelyek az internetezéshez kellenek (természetesen akkor, ha a cégnek már van szerződése valamelyik internetszolgáltatóval), és emellett biztonságos a hackerekkel szemben is.

A Network Alchemyt a Lucent Technologies a nagyobb városokban megtalálható viszonteladókon keresztül fogja értékesíteni. A viszonteladók a telepítésen kívül szervizt és távkonfigurálást is biztosítanak igény szerint.

A Definity corporate server a cég egyik zászlóshajója. Az Info 2000 előtt nem sokkal jelentették be az új R8-as verzió megjelenését a piacon. Legfőbb újdonsága az ATM- és VoIP-funkciók továbbfejlesztése. A VoIP már az előző verziónál megjelent mint az alközpontok közötti összeköttetés egyik lehetséges csatornája. Most a Softphone már az íróasztalokra viszi el ezt a technológiát. Lényege, hogy a korábbi drágább digitális rendszerkészülékek teljes funkcionalitása elérhető egy jóval olcsóbb analóg készülék és egy, a lokális hálózaton keresztül a Definityvel kapcsolatban álló PC segítségével. Ha a szóban forgó PC hangkártyával is fel van szerelve, még az analóg készülék is elmaradhat.

A nagyvállalati felhasználók, sőt a telekommunikációs szolgáltatók számára is érdekes lehet a Lucent adatkommunikációs portfóliója. Ezek az eszközök a virtuális privát hálózatok megvalósítását éppúgy lehetővé teszik, mint a legkifinomultabb LAN-megoldások felépítését. A kínálat leghangsúlyosabb eleme a Cajun layer3/layer4 kapcsolócsalád. A DataCommunications nemzetközi szaklap tesztje (1999. 5.) úgy ítélte meg, hogy a Cajun Campus P550-es rendelkezett a legjobb paraméterekkel a hasonló kapcsolók közül. A standon az egyik nagy teljesítményű Cajun Campus kapcsoló is látható.

A hardveres megoldások mellett egyre nagyobb a hangsúly a szoftvereken. Természetesen a hatékony kommunikációt elősegítő szoftverekről van szó, mint amilyenek az üzenetkezelő és call center megoldások.

A Unified Messenger üzenetkezelő szoftver, amely MS Exchange-platformon nyújt professzionális üzenetkezelő szolgáltatásokat. Bármilyen telefonalközponttal képes együttműködni, és úgy viselkedik, mint egy hagyományos MS Exchange-alkalmazás. A kimondottan nagyvállalati, szolgáltatói ügyfélkör e-business megoldásainál jöhet számításba a Lucent CRM Central2000, amely kapcsolatot teremt a front-end és a back-office alkalmazások között.

A cégek számára gyakran megoldhatatlan feladatnak tűnik a konzisztens információáramlás biztosítása az ügyfélkapcsolatot ellátó szervezet (pl. call center) és a támogató szervezetek gyakran elszigetelt adatbázisai között. A CRM Central2000 ezt a problémát oldja meg. Lehetővé teszi, hogy a kommunikációs folyamatok kövessék az üzleti folyamatokat, ne pedig fordítva.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36