JobBankból Human Line
400 ezer dolláros befektetés
A cég európai piaci stratégiájának két pillére a piac- és a termékfejlesztés. A piacfejlesztés tekintetben a cél, hogy európai piaci jelenlétét a lehető legnagyobb mértékben növelje. Még az idén szeretne megjelenni valamennyi európai országban, s az egyes országokban hálózatát rendkívül gyors ütemben kívánja kiszélesíteni, főképpen már meglévő platformok akvizíciójával.
A holding a német és az osztrák álláskereső webhelyek felvásárlásával jelent meg Magyarországon; a most létrejött együttműködésre úgy tekintenek, mint egy olyan bázisra, ahonnan a terjeszkedés megindulhat Kelet-Európa, elsősorban a Cseh Köztársaság és Lengyelország felé. Arra a kérdésre, hogy miért éppen a JobBankra esett a választásuk, Peter Müller, a társaság képviselője elmondta, hogy a kiválasztás legfontosabb szempontja az elért piaci pozíció, a hirdetések aktualitása, valamint a cég munkatársainak szakmai felkészültsége volt, s a döntést átfogó piackutatás előzte meg. Értékelésük szerint az 1999-ben indított www.jobbank.hu internetes álláskereső rendszer néhány hónap alatt Magyarország vezető webes állásközvetítője lett a minőségi, vezetői vagy magas szintű szakképzettséghez kötött állások piacán a bőséges álláskínálat, az egyszerű és megbízható kezelőfelület jóvoltából, s - természetesen a három hónapig tartó nagyszabású óriásplakát- és internetes reklámkampánynak is köszönhetően - rendkívül magas látogatottságot ért el, jelenleg közel húszezer regisztrált felhasználóval rendelkezik
A fúziót követően a JobBank Kft. neve Human Line-ra változik. Az eddigi elérési cím mellett a szörfösök a jövőben a www.humanline.hu, valamint a www.jobscout24.hu címen érhetik el szolgáltatásaikat. A pénzbefektetés mellett a Human Line saját know-how-ját és szoftverét is biztosítja a rendszer számára, ami lehetővé teszi a szolgáltatások európai integrációját.
A munkavállalói platformot a Human Line International a JobScout24 márkanév alatt indítja el. A jövőben a munkavállalók nálunk nemcsak országos és nemzetközi állásajánlatokhoz férhetnek hozzá, hanem a portál segítségével egy karrierjüket folyamatosan támogató eszközt is kapnak, amellyel folyamatosan és megfelelő mélységben tájékozódhatnak szakmájuk munkaerő-piaci helyzetéről, releváns információhoz juthatnak karrierjük előmozdításához, és így lehetőséget kapnak arra, hogy jobban felmérhessék és ezáltal optimalizálhassák munkaerő-piaci pozíciójukat.
A munkaadói platform a sikeres online munkaerő-toborzás minden előfeltételét biztosítja az online álláshirdetésektől a munkavállalók áttekinthető struktúrában elhelyezett önéletrajzainak kereséséig. További cél a "hrGate" márkanév alatt egy virtuális humánerőforrás-menedzsment rendszer kiépítése.
A sajtótájékoztatón szó esett a munkaerőpiacon aktuálisan végbemenő változásokról, trendekről is. Egyre inkább jellemzővé válik a munkavállalók mobilitása, a rugalmas munkaformák terjedése. A cégek egyre inkább arra törekednek, hogy adott időben, meghatározott életű projektekre vegyenek fel munkaerőt: ma már szinte elképzelhetetlen a hagyományos, egyetlen munkaadóhoz kötött karrier. Ahogyan a készletgazdálkodásban, úgy az emberi erőforrások területén is a "just-in-time" menedzsment vált uralkodóvá. E megváltozott helyzetben gyorsasága, interaktivitása és nemzetközi jellege révén az internet az a közeg, amely optimális lehetőséget nyújt a munkaadóknak és a munkavállalóknak egyaránt. Mérvadó becslések szerint a munkaerő-piaci tevékenység még ebben az évtizedben szinte teljes egészében a világhálóra költözik.
Ami a hazai internetfelhasználást illeti, az anyacég úgy véli: Magyarországon a tavalyi év második felére érte el az internetfelhasználók száma azt a kritikus tömeget, amelynél már lehetséges olyan, nem kizárólag az informatikus/számítástechnikus közösségre összpontosító szolgáltatásokat működtetni, mint amilyen az állásközvetítés.
Az online karrierpiac szereplőinek tanulságos lehet Peter Müllernek a piaci verseny alakulására vonatkozó jövendölése: "Meggyőződésem, hogy nemzetközi szinten a munkaerőpiacon nem maradhat több 3-4 nagy szereplőnél, amely lefedi a piac legnagyobb részét. Ehhez jöhet még egy vagy két országos jelentőségű niche szereplő. Ha valaki kezdettől fogva szeretne részt venni ebben a játszmában, annak összeurópai jelenléttel kell bírnia, rendelkeznie kell egy ismert márkával, és egy erős hálózatba kell integrálnia önmagát. Ezek mellett alapvető fontosságú tényező, hogy rendelkezzen egy átfogó szolgáltatáscsomaggal, amely megfelel a piac kurrens és jövőbeni igényeinek, s úgy sokrétűségében, mint minőségében felülmúlja a konkurenciáét."
Kapcsolódó cikkek
- A Yahoo számokkal bizonyítja, hogy alacsony a Microsoft ajánlata
- KÜRT: sikeres kuvaiti biztonsági intelligencia projekt
- Megvenné a VIA-t az nVidia?
- Magyar Telekom: 74 forintos osztalékjavaslat
- Az Avid erősíti online ügyfélszolgálatát
- S&P: negatív figyelőlistán a Deutsche Telekom
- A BMC Software megvásárolja a BladeLogicot
- Gondban a Siemens
- A DT 20 százalékot szerez az OTE görög távközlési cégben
- A Ricoh újra a fenntartható vállalatok 100-as listáján
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.