Robbanásszerű növekedés várható a vállalati mobilalkalmazások használatában
Az okostelefonok és táblagépek népszerűsége itthon is dinamikusan növekszik, de a felhasználók többnyire még személyes célokra (e-mailezésre, böngészésre, dokumentumok olvasására, gps-navigációra vagy filmezésre) használják készülékeiket. Bár a mobileszközökön elérhető felhőalkalmazások a vállalati területen is újfajta szabadságot és hatékonyságot tesznek lehetővé, az adatbiztonsággal kapcsolatos félelmek egyelőre sok cégvezetőt visszatartanak attól, hogy e korszerű technológia üzleti előnyeit kihasználják.
Az ENIAC Computing tapasztalatai szerint a hazai vállalatvezetők jelentős része még mindig úgy gondolja, hogy üzleti adatai akkor vannak a legnagyobb biztonságban, ha azokat „házon belül”, a társaság saját számítógépein, szerverein tárolják. Ezzel szemben Arányi Sándor, a vállalatirányítási rendszereket fejlesztő cég ügyvezetője arra hívja fel a figyelmet, hogy a szolgáltatásszerűen nyújtott felhőalkalmazások nemcsak biztonságosabbak, de jóval nagyobb kényelmet, mobilitást és költséghatékonyságot is kínálnak, mint a vállalaton belüli megoldások.
„A társaság jelentős erőforrásokat és költségeket takaríthat meg a távoli alkalmazásszolgáltatás igénybevételével” – mutat rá Arányi. „Ilyenkor nem a cég, hanem a szolgáltató gondoskodik a szükséges szoftverek megvásárlásáról, telepítéséről és rendszeres frissítéséről, csakúgy, mint a központi szerverek karbantartásáról, hűtéséről, áramellátásáról, illetve az adatok folyamatos mentéséről és védelméről. Ma már mindez elérhető egyetlen, tervezhető, havidíjas szolgáltatás keretében.”
Arányi Sándor a számítástechnikai felhőszolgáltatás további nagy előnyét abban látja, hogy használatával a cégek munkatársai bárhol, bármikor – akár útközben is – hozzáférhetnek a munkájukhoz szükséges vállalati adatokhoz, információkhoz. Az ügyfelekhez kijáró üzletkötők, tanácsadók vagy szervizes kollégák mobileszközeik segítségével ugyanúgy beléphetnek a vállalat ERP- vagy CRM-rendszerébe (információkat, kimutatásokat kérhetnek le, adatokat, fájlokat tölthetnek fel), mintha az irodában dolgoznának. A szakember arra számít, hogy az okostelefonok és táblagépek elterjedésével, illetve a vállalati mobilalkalmazások fejlődésével, a hazai cégvezetők közül is egyre többen ismerik majd fel a felhő alapú technológia gyakorlati jelentőségét, a munkatársak eredményességének és az ügyfelek elégedettségének növelésében betöltött szerepét.
Kapcsolódó cikkek
- mobilEST: teljes programkalauz mobilra
- T-Mobile 4G Dimenzió Kocka - Magyarország legnagyobb interaktív LED kockája az Erzsébet téren
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Márciusban indul a Tesco Mobile
- Mobil Weekend: Ismét három napos verseny mobilfejlesztőknek
- A vak emberek sms-írását megkönnyítő okostelefon-alkalmazást fejlesztettek ki
- Mobiltelefonos szolgáltatás cukorbetegek számára
- Januárban csökkent a mobil-előfizetők száma hazánkban
- Jóváhagyta az Európai Parlament a frekvenciákat felszabadító uniós szabályokat
- Mobilfejlesztések a MultiSoftnál
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.