Harminc százalékkal nő az idén a call center piac

MTI Sajtóadatbank, 2000. május 31. 11:52
A szakértők által tavaly ötmilliárd forintosra becsült magyar call center piac az idén mintegy 30 százalékkal nő, majd 2001. és 2003. között újabb 3,5-4 milliárd forintos eladásra számítanak az elemzők.
Az Alcatel Hungary Kft. keddi budapesti call center szemináriumán Klézli Ferenc, a Kinet Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a magyarországi piacon 53 százalékos részesedéssel a Lucent Technologies Magyarország Kft. az első, míg a második 18 százalékos részesedéssel a Kapsch Telecom Kft. Tizenegy százalékos részesedéssel harmadik az Alcatel, míg a Siemensnek és az Ericssonnak 6, illetve 3 százalékos hányad jut a piacon.

Az eseményen Bánffy Miklós, az Alcatel támogatási csoportvezetője kifejtette, hogy megjelent a call centerek új generációja, a contact center, amely egy új ügyfélkapcsolat-gondozási rendszeren az angol nevén Customer Relationship Managementen (CRM) alapul. A CRM nagy előnye, hogy lehetővé teszi az ügyfelek rugalmasabb és magasabb színvonalú kiszolgálását.

A call, illetve contact centerek különösen az olyan cégek munkáját teszik könnyebbé, amelyeknek sok ügyfelük van, így például a pénzintézetekét, és a közszolgáltatókét. A felmérések szerint ezeket a központok Magyarországon is egyre nagyobb számban telepítik, hiszen az emberek nem szeretnek sorban állni ügyeik intézésekor.

Klézli Ferenc elmondta: Magyarországon jelenleg mintegy 4.200 call center ügyintéző dolgozik, akik a munkaképes korú lakosság 0,14 százalékát teszik ki. A fejlett országokban ez az arány jóval magasabb: Portugáliában 0,4 százalék, Németországban 0,9 százalék, míg Angliában és Írországban 1,3 százalék.

A Kinet Kft. előrejelzése szerint hamarosan Magyarországon is változik a helyzet, s 2003-ban már a munkaképes korú lakosság 0,35 százaléka, azaz 10-11 ezer alkalmazott dolgozik majd call center ügyintézőként. Klézli Ferenc úgy vélte, hogy a jövőben a kereskedők, a nyugdíj- és egészségbiztosítók, valamint a turizmus és a szórakoztató ipar területén is használják majd a szóban forgó központokat, amelyek segítségével már nemcsak telefonon, hanem az interneten keresztül is elérhetik az ügyfelek a vállalatokat.

Kulcsszavak: +fontos trend call center

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01