Statisztika: csaknem kétmillió vezetékes szélessávú előfizetés Magyarországon
Az NMHH gyorsejelentése szerint júliusban a hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 795 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplő - legnagyobb -kábelszolgáltatók előfizetései júliusban 783 ezerre nőttek. Az FTTx, vagyis az optikai szálon nyújtott szolgáltatás esetében 238 ezer előfizetés volt a hónap végén. Így összességében 2011 júliusában az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-előfizetéseinek száma a teljes piacra vonatkozóan 1,992 millió volt.
A teljes piacra vonatkozóan – valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve – a Magyar Telekom a piacvezető, piaci részesedése 34,6 százalék, a második a UPC, piaci részesedése 20,9 százalék, a harmadik a DIGI 12,3 százalékkal.
A teljes hangcsatorna-számon belül – a beérkezett adatok alapján – a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 2,14 millió (az előző hónapban 2,15 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 651 ezer (az előző hónapban 644 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 110 ezerre nőtt az előző havi 109 ezerről. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke a júniusi 2,964 millióról 2,960 millióra esett vissza július végére.
A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes piacot alapul véve a legnagyobb piaci részesedése a Magyar Telekomnak van, ez 63,2 százalékot jelent július végén. A második helyen az Invitel áll 12,9 százalékkal, ezután a UPC 10,2 százalékkal, majd a DIGI 7,6 százalékkal következik a sorban. A piac fennmaradó részén több tucat kis szolgáltató osztozik.
Júliusban a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,1 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 60,63 százalék volt. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 348 millió, IP-alapon pedig 90 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 151,1 perc volt.
A júliusi adatok szerint az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004. január óta összesen 635 ezer számot hordoztak.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH-határozat kényszeríti a szolgáltatókat a telefontarifák csökkentésére
- NMHH-határozat kényszeríti a szolgáltatókat a telefontarifák csökkentésére
- Majd kétmillió szélessávú internet-előfizetés
- Majd kétmillió szélessávú internet-előfizetés
- Már működik a szélessávú internet a Szigeten
- Már működik a szélessávú internet a Szigeten
- NMHH: májusban 1,98 millió szélessávú internet-előfizetés volt Magyarországon
- NMHH: májusban 1,98 millió szélessávú internet-előfizetés volt Magyarországon
- Csak a passzív mobil-előfizetések száma csökkent, a forgalmat generálóké nőtt
- Csak a passzív mobil-előfizetések száma csökkent, a forgalmat generálóké nőtt
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.