Szuperintelligens város lehet Budapest
A kommunikációs technológiák és alkalmazások gyorsan és viszonylag rövid időn belül teljesen átszabhatják a mindennapi életünket. Az intelligens szolgáltatások és okos eszközök piacát a hatékonyság iránti igény hajtja az egészségügy, az ipar, az energiaszolgáltatás, a közlekedés, a kiskereskedelem, az őrzés-védelem, az informatika és az építőipar területén is.
Az M2M (Machine-to-Machine) kommunikáció (más néven a 'tárgyak vagy intelligens eszközök internete') olyan technológia, ahol az eszközök összeköttetésben vannak egymással, adatokat osztanak meg saját állapotukról vagy tevékenységükről. Az M2M kommunikációnak köszönhetően nem csak az üzletvitel egyszerűsödik és válik jóval költséghatékonyabbá, hanem segítségével egyszerűbbé, kényelmesebbé és biztonságosabbá is válik életünk. A Nokia Siemens Networks K+F divíziójának magyar mérnökei olyan intelligens-rendszereket fejlesztenek, amelyek mind az energiaellátás, mind az egészségügy mind pedig a tömegközlekedés területén jelentős változásokat hozhatnak a felhasználók számára. A fejlesztések alapján Budapest pár éven belül szuperintelligens várossá válhat, amelyben okos eszközökön keresztül olyan kényelmi szolgáltatással segítik a felhasználókat amelyekkel tetemes mennyiségű időt és pénzt takaríthatnak meg.
„A gépek közötti kommunikáció a világ számos pontján működik már és teszi egyszerűbbé az életet. Az, ahogyan az M2M alkalmazások a szolgáltatóipart és a szolgáltatások minőségét rövid időn belül átszabják, legalább olyan intenzív változást hozhat életünkbe, mint az Internet megjelenése.” - mondta Ésik Róbert, az NSN ügyvezető igazgatójaja.
A becslések szerint 2014-ig a mobiltelefonos rendszerhez kapcsolódó M2M megoldásokra költő vállalkozások megközelítőleg 250 millió - az egész világon telepített - eszközzel elérik a 35 milliárd eurós forgalmat. A számítások szerint, ha a tendencia nem változik, az M2M 2020-ra mintegy 280 milliárd eurós piacot képvisel majd. Az alkalmazásfejlesztést támogatják az Európai Unió ösztönző szabályozásai is. Magyarország 2011 júniusában csatlakozott az európai egységes vészhívó-rendszer létrehozását szolgáló eCall törekvéshez. A közlekedési eszközökben elhelyezett eCall rendszer nemcsak az utasok, hanem a járművek által is aktiválható készülék, amely automatikus vészhívást indít. Az új technológia bevezetésének köszönhetően a városi területekre 40%-kal, vidékre mintegy 50%-kal gyorsabban érkeznek meg a mentőcsapatok. Amint kihelyezésre kerülnek az eCall eszközök, évente több száz életet menthetnek meg és több tízezer esetben csökkentik a sérülések következményeit. Az eCall része az Európai Útbiztonsági Akciótervnek, amelynek célja, hogy 2020-ra 50%-kal csökkentse a közúti elhalálozások számát.
Szeptember 13-16 között a Nokia Siemens Networks négy napos roadshow keretében mutatja be magyar nagyvállalatok és a kormányzati szektor számára a világ számos pontján jól működő M2M piaci megoldásokat és azon magyar fejlesztéseket, amelyeknek köszönhetően nálunk is robbanásszerű fejlődés várható az M2M kommunikáció terén.
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
- Kelet-Magyarország vezet az okostelefon-használatban
- Nem tudják, mit akar a fogyasztó
- Mit hozott a kétezres évek első évtizede?
- Hölgyek a jövő internetes vásárlói
- Egyre fontosabb az internet az amerikaiak számára
- Ballmer víziója a jövő számítógépéről
- Ukrajnában tavaly hárommillióval nőtt az internetezők száma
- Fő hajtóerő az informatika és a távközlés az európai gazdaságban
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.