Szélessáv - a vasúti ágazat kiugrási lehetősége
Láthatóan növekszik a kereslet a minőségi utazás és az új szolgáltatások iránt Magyarországon: a vasúti társaságok (MÁV, GYSEV) közlése szerint egyre többen választják az InterCity vonatokat. A tavalyi évhez képest több, mint négyszáztizenöt ezerrel többen utaztak az emelt szintű szolgáltatásokat nyújtó járataikon.
„Az egyre jobban dráguló üzemanyagnak, a nagyobb biztonságnak, fokozódó kényelemnek, pontosságnak, valamint az egyre szélesebb körben elterjedő vasúti telekommunikációs szolgáltatásoknak köszönhetően ez a tendencia várhatóan tovább fog erősödni”- mondta Ésik Robert, a Nokia Siemens Networks Hungary ügyvezető igazgatója. „Jelenleg mintegy 25 millió főre tehető a nemzetközi vonatforgalom Európában, ami 2020-ra várhatóan 50 millióra fog emelkedni” - tette hozzá.
Bár hazánkban is megkezdődött már a szélessávú vasúti telekommunikációs szolgáltatások kiépítése, a többi európai országhoz viszonyítva egyelőre még gyerekcipőben jár.
Eddig összesen 9 európai országban működik nagysebességű vasút, melyek között a Thalys volt az első vasuttársaság, amely a WIFI használatot lehetővé tette mind az üzleti, mind a szabadidős utazók igényeinek kielégítése érdekében. A projekt technikai hátterét a Nokia Siemens Networks, a 21Net és a Telenet-et által létrehozott konzorcium biztosítja.
A növekvő igények kielégítésére folyamatosan bővülő szolgáltatások érhetők el a vonatokon a szélessávnak köszönhetően. Egyre nagyobb az elvárás a vonatok pontossága és gyorsasága, valamint a hálózatok hatékonyabb összehangoltabb kihasználása iránt. A vonattársaságok számára a vasúti pályák jobb kihasználása, a határokon átnyúló zökkenőmentes szolgáltatások és egyre inkább összehangolt menetrendek jelenthetnek áttörést, amelyre a szélessáv alkalmazása szintén megoldást nyújt.
Ezen felül számtalan kényelmi és biztonsági szolgáltatás és alkalmazás válik elérhetővé a vonaton a szélessáv elterjedésével: mobil jegyárusítás és helyfoglalás, szórakoztatási lehetőségek, folyamatos internetkapcsolat, információ továbbítás a vonatról: diagnosztika, helymeghatározás, hőmérséklet érzékelő, információ nyújtás a vonaton: aktuális közlemények, információs videók, távoli egyéni videó felügyelet, rakomány nyomon követése, utasszámlálás stb.
A speciális igényeket kielégítő vasúti alkalmazások tehát azon túl, hogy vonzóvá teszik a vonattal történő utazást, bevételt is generálnak (pl. új hirdetési felületet jelentenek), növelik a biztonságot a távoli video felügyelet segítésével, valamint számtalan internet-alapú információhoz, hírekhez és szórakoztatási szolgáltatáshoz való hozzáférést biztosítanak.
Az egyre növekvő fedélzeti szórakoztatási szolgáltatások legnagyobb értéke az, hogy feltöltik az üres helyeket, azaz a WIFI hozzáférést kulcsfegyvernek tekinthetjük a vonattal utazók számának növelése érdekében folyó harcban.
Kapcsolódó cikkek
- Kész a világ legmagasabb távközlési tornya
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Így csábítanak az interneten a szállodák 2012-ben
- Egyre többen netez(né)nek vonaton
- Útra kész Masat-1, az első magyar műhold
- D-Link - Fluke Networks fejlesztés: D-Link Wi-Fi Planner
- Új rendszerrel teszi hatékonyabbá a MÁV a dokumentumkezelést
- Már PayPalt is elfogad a Malév
- Számítógépes munkaidő-beosztás a MÁV-nál
- Mit terveznek szilveszterre a magyarok?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.