Szélessáv - a vasúti ágazat kiugrási lehetősége
Láthatóan növekszik a kereslet a minőségi utazás és az új szolgáltatások iránt Magyarországon: a vasúti társaságok (MÁV, GYSEV) közlése szerint egyre többen választják az InterCity vonatokat. A tavalyi évhez képest több, mint négyszáztizenöt ezerrel többen utaztak az emelt szintű szolgáltatásokat nyújtó járataikon.
„Az egyre jobban dráguló üzemanyagnak, a nagyobb biztonságnak, fokozódó kényelemnek, pontosságnak, valamint az egyre szélesebb körben elterjedő vasúti telekommunikációs szolgáltatásoknak köszönhetően ez a tendencia várhatóan tovább fog erősödni”- mondta Ésik Robert, a Nokia Siemens Networks Hungary ügyvezető igazgatója. „Jelenleg mintegy 25 millió főre tehető a nemzetközi vonatforgalom Európában, ami 2020-ra várhatóan 50 millióra fog emelkedni” - tette hozzá.
Bár hazánkban is megkezdődött már a szélessávú vasúti telekommunikációs szolgáltatások kiépítése, a többi európai országhoz viszonyítva egyelőre még gyerekcipőben jár.
Eddig összesen 9 európai országban működik nagysebességű vasút, melyek között a Thalys volt az első vasuttársaság, amely a WIFI használatot lehetővé tette mind az üzleti, mind a szabadidős utazók igényeinek kielégítése érdekében. A projekt technikai hátterét a Nokia Siemens Networks, a 21Net és a Telenet-et által létrehozott konzorcium biztosítja.
A növekvő igények kielégítésére folyamatosan bővülő szolgáltatások érhetők el a vonatokon a szélessávnak köszönhetően. Egyre nagyobb az elvárás a vonatok pontossága és gyorsasága, valamint a hálózatok hatékonyabb összehangoltabb kihasználása iránt. A vonattársaságok számára a vasúti pályák jobb kihasználása, a határokon átnyúló zökkenőmentes szolgáltatások és egyre inkább összehangolt menetrendek jelenthetnek áttörést, amelyre a szélessáv alkalmazása szintén megoldást nyújt.
Ezen felül számtalan kényelmi és biztonsági szolgáltatás és alkalmazás válik elérhetővé a vonaton a szélessáv elterjedésével: mobil jegyárusítás és helyfoglalás, szórakoztatási lehetőségek, folyamatos internetkapcsolat, információ továbbítás a vonatról: diagnosztika, helymeghatározás, hőmérséklet érzékelő, információ nyújtás a vonaton: aktuális közlemények, információs videók, távoli egyéni videó felügyelet, rakomány nyomon követése, utasszámlálás stb.
A speciális igényeket kielégítő vasúti alkalmazások tehát azon túl, hogy vonzóvá teszik a vonattal történő utazást, bevételt is generálnak (pl. új hirdetési felületet jelentenek), növelik a biztonságot a távoli video felügyelet segítésével, valamint számtalan internet-alapú információhoz, hírekhez és szórakoztatási szolgáltatáshoz való hozzáférést biztosítanak.
Az egyre növekvő fedélzeti szórakoztatási szolgáltatások legnagyobb értéke az, hogy feltöltik az üres helyeket, azaz a WIFI hozzáférést kulcsfegyvernek tekinthetjük a vonattal utazók számának növelése érdekében folyó harcban.
Kapcsolódó cikkek
- Kész a világ legmagasabb távközlési tornya
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Így csábítanak az interneten a szállodák 2012-ben
- Egyre többen netez(né)nek vonaton
- Útra kész Masat-1, az első magyar műhold
- D-Link - Fluke Networks fejlesztés: D-Link Wi-Fi Planner
- Új rendszerrel teszi hatékonyabbá a MÁV a dokumentumkezelést
- Már PayPalt is elfogad a Malév
- Számítógépes munkaidő-beosztás a MÁV-nál
- Mit terveznek szilveszterre a magyarok?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.