Sok kárt okoznak a vírusok
Az ESET Magyarország és az NRC közös felmérése szerint csaknem kétmillió magyar internethasználónak kellett már legalább egy alkalommal újratelepítenie számítógépét vírus vagy más kártékony program miatt. A legkevésbé a 18-29 éves korosztály törődik a biztonsággal, a fiatal felhasználók 63%–a telepítette már újra operációs rendszerét vírusfertőzés miatt, és 26%–uk veszített el adatokat.
A vírusvédelmi rendszereket gyártó ESET szakértője a felmérés eredményei kapcsán arra hívja fel a figyelmet, hogy nem létezik olyan tökéletes vírusirtó szoftver, ami minden egyes kártevőt biztosan felismer, éppen ezért fontos, hogy olyan termékre bízzuk gépünk védelmét, melyhez teljes körű terméktámogatás jár.
„A vírusirtó cégnek képesnek kell lennie arra, hogy az esetleges fertőzések 99%-a esetén speciális eszközökkel felderítse és hatástalanítsa a károkozókat, majd adatvesztés nélkül megtisztítsa a számítógépeket" – emeli ki Béres Péter, az ESET vezető IT tanácsadója. A biztonsági szoftverekhez járó terméktámogatás azonban hazánkban még nem megszokott, több gyártó csak e-mailes szupportot biztosít, az ingyenes vírusirtókhoz pedig sokszor nem jár még ez sem. Mindez a magyar felhasználók jelentős részét azonban nem zavarja, ők inkább újratelepítik a gépeiket, és nem törődnek a családi fotók vagy a levelezés elveszítésével.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenesen elérhető a Norton Identity Safe béta verziója
- McAfee Mobile Security 2.0: erős biztonság az okos-telefonok és táblagépek számára
- A mobiltelefonok biztonságáért
- Új mobilbiztonsági megoldásokkal jelentkezett a McAfee
- Befagyott a toplista - Az ESET javasolja, hogy ellenőrizzük a DNS beállításokat
- Ledöntötték a trónról az Autorun-t
- Decemberben a ScrInject.B trójai veszélyeztetett a leggyakrabban – az ESET ehavi vírusstatisztikája
- Windows 7 alatt is bizonyított a VirusBuster
- Veszélyben a mobilok: az ESET Software vírus-előrejelzése
- Japán "biológiai" fegyver a számítógépes támadások ellen
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.