BrandFestival és r-time: két konferencia egy platformon
Az idei - sorrendben a tizenegyedik - BrandFestivalhoz idén is - immár hetedik alkalommal - csatlakozik az e-time média kereskedőház, amely PrimeTime’11 néven egy mini-konferenciával színesíti a BrandFestival szakmai programját. A két szervezet a televíziós tartalomszolgáltatás terén egyre nagyobb teret nyerő „branded content” mintájára a konferenciatámogatásban is egyedi, újszerű formát valósít meg, ennek köszönhetően, az idei évben két konferencia szerveződik egy platformon, az „Engagement: 2012!” koncepció keretében.
A PrimeTime’11 a televíziós szakma véleményformálóinak és szakértőinek színe-javát felvonultatja, s csatorna függetlenül dolgoz fel a televíziós piac számára releváns témákat, a televíziós piaccal kapcsolatban három metszetben értékeli a változásokat: a televíziózás jövője és tartalmi trendjei, fókuszban a termékelhelyezés, azaz a non spot piac lehetséges irányai, valamint a klasszikus reklámspotok hatékonyságának növelése. A tévés piac jövőjéről szóló programelemben ad elő többek között Gulyás János, a MEC Hungary ügyvezető igazgatója, Steve Varcoe, a TV2 értékesítési igazgatója, Mező László, az OMD Hungary ügyvezető igazgatója, Vidus Gabriella, az r-time ügyvezető igazgatója.
A termékelhelyezést középpontba állító programban a hirdető-, a médiatulajdonos- és az ügynökség nézőpontjából vázolják a szakértők a gyakorlati megvalósíthatóság lehetséges irányait. A téma több szempontból is érdekes. Egyrészt az új médiatörvény hatályba lépésével a termékelhelyezések a csökkenő tendenciát mutató reklámspot-bevételek mellett új és releváns forrást jelenthetnek a televízió-csatornák bevételi struktúrájában. Másrészt a Médiatanács a közelmúltban tette elérhetővé honlapján e hirdetési lehetőségről szóló ajánlásait. Előad majd a Discovery Networks Central Europe elnök-helyettese, Dorota Żurkowska. Németh Ottó, a Henkel marketingvezetője a Got2b márka Való Világ műsorba történő integrálásának eredményeit vázolja. Bene Nikoletta, a SPAR marketing vezető-helyettese, Tóth Orsolya, az IMG operációs igazgatója, Kisantal Gyula, a D’Arcy kreatív igazgatója a SPAR - X-faktor projektjét több nézőpontból, produkció-, média-, kreatívügynökség- és ügyfél szemszögéből értékeli.
E programponton belül a termékelhelyezés kutatási hátterét is elemzik majd: „A tévénézők hamar felfigyeltek erre a reklámeszközre. 70%-uk véli úgy, hogy látott már olyan magyar gyártású tévéműsort, amelyben találkozott termékelhelyezéssel. Az észlelők kétharmada arra is vissza tudott emlékezni, milyen műsorban látta a termékelhelyezést, ezek kétharmada pedig még a termékelhelyezéssel reklámozott márkát is fel tudta idézni.” (Ipsos, Product Placement Project, 2011).
Becker György, az MKB marketing és kommunikációs vezetője a product placement hatásmechanizmusáról beszél.
A reklámspotok hatékonyságának új útjairól szóló panel sztárelőadója Neil Mortenson, a Thinkbox kutatási és stratégiai igazgatója. A Thinkbox a fogyasztók bevonását elősegítő hirdetési lehetőségekkel kapcsolatban egyedülálló kutatásokat bonyolít a tévés piacon: „The Payback Study”, „Engagement Study”, „Neuroscience Study”. A Neuroscience Study nevet viselő kutatásuk például arról szólt, hogy a kreatív tartalom, s annak elhelyezése hogyan befolyásolja a reklám-megjelenítés hatékonyságát.
Közép-Európa egyik legjelentősebb szakmai csúcstalálkozója idén két napos esemény keretében, 2011. október 20-21-én, Budapesten, a MOM Kulturális Központban és a LARUS Rendezvényközpontban vár mindenkit, akinek fontos, hogy innovatív ötletekkel tartsa magát az élmezőnyben.
A konferencián előadók teljes névsora megtalálható a BrandFestival hivatalos weboldalán: www.brandfestival.hu
Kapcsolódó cikkek
- Amerikába mennek a legjobb startup-ok
- Open Source 2012 – Az innováció motorja
- Mobil programfüzet az Evolution résztvevőinek
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Smartmobil '12 - A mobil az első!
- Evolution: egy új konferencia az online marketing legújabb eszközeiről
- Mobilfejlesztők, figyelem: hamarosan indul a Mobile Developers Day
- ICT Day 2012: Stratégiához a technológiát
- 2012-ben is Londonban mutatják be a világ legjobb fotóit
- Állami megrendelésekben reménykedik az IT-szakma
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről
A PwC Magyarország az IAB Hungary szakmai közreműködésével 2024 novemberében alapozó kutatást végzett az e-kereskedők körében a retail media jelenlegi helyzetéről, amelynek eredményeit a november végén tartott Digital Hungary Klub retail media témájú szakmai rendezvényén mutatták be. A felmérés fontosabb megállapításai az alábbiakban olvashatók.
Változások a Magyar Telekom felsővezetésében
Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól André Lenz érkezik a társasághoz 2025. március 1-i hatállyal, a műszaki vezérigazgató-helyettesi feladatkört pedig 2025. január 1-től Nagy Péter látja el, aki jelenleg a Magyar Telekom műszaki kiszolgálásért felelős vezetője.
December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.
Megvannak az idei év legjobb webshopjai
Ismét megrendezték az Év Webshopja Konferenciát és Versenyt, ahol a díjátadó gála mellett a szakma legjobbjai tartottak előadásokat a rekordszámú résztvevőnek. Az idei nyertesek között megtalálható nyomdai szolgáltatásokat kínáló, egyedi ajándékokat készítő, állategészségügyi és kozmetikai termékeket árusító webshop is.
Megjelent a legfrissebb, immár 27. Ericsson Mobility Report
Elérte az 55%-ot az 5G globális lefedettsége, de Európa lemaradásban van a legfejlettebb mobilhálózatok kiépítésében – derül ki az Ericsson Mobility Report 2024 novemberi kiadásából. A jelentésben két esettanulmány mutatja be, hogyan kezdik kiaknázni az úttörő mobilszolgáltatók az 5G hálózatok „felszeletelésében” rejlő lehetőségeket arra, hogy a tömegrendezvényeken vagy épp a tűzoltók számára mindig gyors és megbízható mobilkapcsolat álljon rendelkezésre. A svéd technológiai vállalat szakértői vizsgálták azt is, hogyan hathat az AI-forradalom a mobil adatforgalom lankadó növekedésére.