Hódít az e-azámla a nagyvállalatoknál
Újabb magyar nagyvállalatok állnak át az elektronikus számlakibocsátásra, élvezve annak előnyeit. Az elmúlt napokban csatlakozott a Számlaközpont rendszeréhez, az AVE Ásványvíz Kft., a Quaestor Utazásszervező Kft. és a McDonald’s, amelyen keresztül a társaság a vállalati kör mellett 17 víz- és közmű-szolgáltató ügyfelei számára bocsát ki elektronikus számlákat.
„Az elektronikus számlakiállítás a vállalatok aktív követeléskezelés-támogató eszközeként is működik, az automatikus e-számla befogadás pedig a beérkező számlák kezelésében jelent nagy segítséget, amellett hogy belső kapacitásokat is felszabadít” – értékelte a tapasztalatokat a Számlaközpont.
Az AVE Ásványvíz Kft., a McDonald’s és a Quaestor Utazásszervező Kft. az elmúlt napokban csatlakozott a Számlaközpont elektronikus számlázási rendszeréhez, más vállalati ügyfelek (Volvo, a Porsche Lízing, Otthon Centrum, stb.) valamint 17 víz- és közmű-szolgáltató társaság mellé. „Az e-számla kiállítási volumen folyamatosan növekszik Magyarországon is. A közműszolgáltatók által prezentált (a sárga csekket felváltó) elektronikus számlák mellett egyre több vállalat választja B2B relációban is az e-számlázást, mivel egyre többen ismerik fel, hogy ez a követelések aktív kezelésének is hatékony eszköze, a megoldás egyéb adminisztratív előnyei mellett”- mondta el Szőnyi György, a Számlaközpont ügyvezetője.
Miben segíthet az elektronikus számlakibocsátás a költségmegtakarítás mellett? A cégjegyzékben szereplő e-mail cím a cég hivatalos elektronikus elérhetőségének minősül, így az arra vagy a megállapodás szerinti címre megküldött elektronikus számlák a kétszeri kézbesítést követően kézbesítettnek tekintendők, ami önmagában is felgyorsítja a fizetési folyamatokat. Emellett a számlaküldő vállalatokat követeléseik kezelésében is támogatja az e-számlázás, segítségével a szükséges esetben a fizetési felszólítások előre tervezetten ütemezhetők. A Számlaközpont biztosítja - a törvényi előírásnak megfelelően - az automatikus fizetési meghagyásos eljárás elindítását és végrehajtását. A fizetésre kötelezett ellen elektronikus úton lehet benyújtani a kérelmet a közjegyzőhöz, aki azt 3 munkanapon belül köteles ellenőrizni és a fizetésre kötelezettnek megküldeni. A fizetéssel késedelembe eső cégnek 15 napja van az ellentmondás beterjesztésére, ezt követően a beszedés jogerőre emelkedik. A folyamathoz kapcsolódó, törvényileg meghatározott eljárási díjat (nettó 10 000 Ft) pedig a fizetésre kötelezettnek kell megtérítenie.
Az elektronikus számlázás automatikus számlaküldésre is lehetőséget biztosít, az adott vevőnek azonos tételekkel, meghatározott időközönként küldendő számlákat a rendszer automatikusan eljuttathatja. „Speciális területek igényeinek kezelésére is van mód, például a mobilflotta számlázást kezelő rendszer lehetővé teszi a telefonszolgáltatók számláinak automatikus feldolgozását és továbbküldését a telefonszámok felhasználói felé úgy, hogy az egyes tételek akár egyedileg is módosíthatók. Így a továbbszámlázott szolgáltatások teljes mértékben személyre szabhatóak, a kedvezmények tetszés szerint beállíthatóak”- fejtette ki Szőnyi György. További előny, hogy az e-számlák egy helyen tárolhatók, internet hozzáféréssel bárhonnét, bármikor elérhetők, egyszerűen kezelhetők, könyvelőprogramba, vállalatirányítási (ERP) rendszerbe importálhatók és adatvesztés nélkül 8 évig biztonságosan tárolhatók.
A kiállított számlák közötti keresés és szűrés is hatékonyan megoldható, listázható, akár a kiegyenlítetlen, akár a vevők által meg nem tekintett számlákról, vagy az adott hónapban kiküldött fizetési felszólító levelekről legyen szó. Az elektronikus számlázási rendszerrel PKI, és EDI típusú számla is küldhető.
A vállalkozások számára a nehezebb feladatot a partnerektől kapott elektronikus számlák feldolgozása és kezelése jelentette, amellyel egyre többször szembesülnek az e-számlák gyarapodásával. E területet kezeli az elektronikus számlaarchiváló és feldolgozó ’e-Box’ rendszer, amely a különböző e-számla szolgáltatók által kiküldött számlák egy rendszerben történő kezelését, tárolását képes megoldani. Az automatikusan rögzítésre kerülő beérkező számlák pedig bizonyos bankok esetében a netbankon keresztül automatikusan kiegyenlíthetők.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronikus számlákat bocsát ki a Volvo, a Koch és a Porsche Lízing is
- A Praktiker bevezette az elektronikus számlázást
- Ahogy az e-mail felváltotta a papírleveleket, úgy fog tért nyerni az e-számla a papírszámlával szemben?
- Egyre többen választják az elektronikus számlázást
- Internetes számlázási rendszer vállalatoknak
- Számlázás gyorsan, postaköltség nélkül: az APEH szerint szabályos
- E-számla: már a UPC-nél is papírmentesen intézhető a díjfizetés
- E-számlakibocsátás és másodbizonylat megőrzés Microsoft Dynamics NAV-val
- SzEK: vitathatatlanok az elektronikus számlázás előnyei
- ITware: segítség az elektronikus számlakibocsátásban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.