Magyar weboldalfordító megoldás nyert az európai startup-döntőn

A Skawa Innovation weboldalfordító megoldása komoly nemzetközi elismerésben részesült a Startup Challenge versenyben

forrás Prim Online, 2011. november 11. 14:32

Első díjat nyert a magyar Easyling.com megoldás Közép-Kelet-Európa legnagyobb webes konferenciája, a „How-to-Web 2011” keretében zajló, innovatív induló vállalkozások számára kiírt Startup Challenge versenyen. A november 10-én lezárult döntőben a magyar Skawa Innovation fiatal csapata 750 szakértő előtt mutatta be távmunka-rendszerre épülő, felhő-alapú weboldalfordító megoldását, mely a zsűri ítélete alapján mind technológiai, mind üzleti szempontból az összes pályázat közül a legjobbnak bizonyult. Az Easyling sikere, ami a Skawa piaci igényre adott gördülékeny és világszinten versenyképes megoldásának köszönhető, jól példázza a magyar innovatív vállalkozások potenciálját.

A november 9-10 között Bukarestben megrendezett kétnapos „How-to-Web 2011” konferencia Startup Challenge versenye a legújabb webes és mobil megoldásokra épülő friss ötletgyárak és az ezekben az iparágakban érdekelt nagyvállalatok, befektetők, elemzők, specialisták, vezetők közötti kapcsolatteremtést támogatja. Az erős nemzetközi mezőnyből két magyar ötlet is bekerült a tíz döntős közé; a legnagyobb elismerést, az első díjat végül a Skawa Innovation által kidolgozott Easyling.com nyerte el. A Skawa alapítói, Faragó Péter és Benedek Balázs startup-helyet kapnak a 2012 áprilisi, The Next Web elnevezésű konferencián, és szabadon használhatják az Adobe Business Catalyst alkalmazását. A versenyben dobogós helyet értek el a bolgár Fonii, amely a mobiltelefon-számlák elemzésével a legkedvezőbb nemzetközi mobiltarifákat ajánlja ügyfeleinek, és a közösségi média-kapcsolatok segítségével az ügyfélszerzést és befektetők felkutatását segítő román Socialook.

A technológiai és üzleti szempontból egyaránt legjobbnak ítélt megoldás, az Easyling.com a Google felhő szolgáltatására, valamint a Skawa otthonrol.hu nevű távmunka-rendszerére épül: az Easyling segítségével bárki, bárhol, egyetlen kattintással lefordíttathatja weboldalát az általa kiválasztott célnyelvekre, pár óra alatt. Az ötlet alapja valós piaci igény: a Google-on világszerte havi több százezer keresés történik weboldal-fordításra, miközben a szokványos megoldás – a szövegek összegyűjtése, megfelelő formátumba mentése, a szakfordítás megszervezése, a kész anyagok feltöltése, a javítások – nehézkes folyamat, sok hibalehetőséggel.

„A hagyományos weboldalfordítás komoly energia-ráfordítást igényel; a hibák javítgatása és a frissítések miatt pedig soha nem ér véget” – emelte ki Faragó Péter. „Az Easyling óriási előnye, hogy bármely weboldal szövege programozó közreműködése vagy fordítói munka megszervezése nélkül, szinte teljesen automatizált folyamat végrehajtásával, alacsony díjak mellett egy napon belül lefordítható, a változások pedig automatikusan követhetők.”

A Startup Challenge versenyben döntőbe került megoldás végső győzelméhez a piaci igényre adott gördülékeny megoldás mellett hozzájárult annak költséghatékonysága is: az üzemeltetési költség a weboldal fenntartója számára ezer oldal-letöltésenként mindössze 1 eurós költséget jelent; ezzel a magyar innováció a világ bármely országában versenyképes szolgáltatást tud nyújtani.

 

Kulcsszavak: onlineszolg fordítás

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01