KKV-k jövedelemtermelő képességének erősítése adat és infokommunikációs megoldásokkal
Új Szakmai Osztály Alakult A Vállalkozások Megsegítésére
Az Elektronikus Adat- és Dokumentumkezelõ Szolgáltatók Szakmai Osztálya (ELADSZ) 2011.11.09-én alakult meg a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, Gazdasági Szolgáltatások Tagozat XXVI. osztály részeként. A szakmai osztály elsõdleges célja a hazai kis- és középvállalkozások jövedelemtermelõ képességének erõsítése az adat és infokommunikációs technológiai megoldások hatékony alkalmazása révén.
Az új szakmai osztály elnöke Taivainen Krisztián, az Elastoffice Magyarország kft ügyvezetõ igazgatója lett.
„Nagy megtiszteltetésnek érezzük, hogy olyan értékteremtõ szakmai munkában vállalhatunk fõszerepet, amely a hazai vállalkozások támogatását hivatott szolgálni. Meggyõzõdésünk, hogy a hazai KKV-szektor versenyképességének növekedése a vállalati munkafolyamatok teljes körû kontrollja és biztonságos mûködése révén teljesülhet igazán. A modern technológiai környezetben megvalósuló elektronikus adatkezelés alkalmazásával minden cégvezetõ páratlan versenyelõnyt kovácsolhat vállalkozása számára. Legyen szó vállalatirányítási és kontrolling vagy éppen projekt menedzsment és számviteli folyamatok menedzselésérõl. Az online dokumentum- és iratkezelés révén a vállalati dokumentumok rendszerezett, átlátható és visszakereshetõ formában állnak rendelkezésre a nap 24 órájában. A cégvezetés kezébe pedig olyan kontroll kerülhet, amely birtokában teljes rálátása nyílik a vállalaton belül zajló valamennyi munkafolyamatra” – összegezte Taivainen Krisztián.
A szervezet alapvetõ célkitûzése egy formabontó vállalatvezetési filozófia megismertetése és meghonosítása a hazai vállalati környezetben. Az ELADSZ létfontosságú feladatának tekinti a piaci szereplõk tájékoztatását és edukálását, amelynek keretein belül egy merõben új cégvezetési kultúrát sajátíthatnak el. A BKIK budapesti és országos szakmai szervezetek támogatását élvezve kívánja népszerûsíteni az elektronikus adat- és dokumentumkezelési szolgáltatások sokrétû felhasználási lehetõségeit.
„A kamara mindig is nyitott volt az új, elõremutató lehetõségek és innovációs megoldások iránt. Különösképpen azok a kezdeményezések élvezik támogatásunkat, amelyek a hazai vállalkozó közösség munkáját és eredményességét segítik elõ” – hangsúlyozta Faragó Ilona, a BKIK Gazdasági Szolgáltatások tagozatának elnöke.
Az adat és infokommunikációs technológiai megoldások számtalan példáját láthatjuk, amelyek már bizonyítottak a gyakorlatban. Az új osztály szeretné, hogy minél több cég részese legyen egy sikereses vállalatvezetési kultúrának, amelynek elsõ lépése az azt megalapozó technológia környezet. Az ELADSZ bízik benne, hogy az elektronikus adat- és dokumentumkezelés alkalmazása a kis és középvállalkozások hatékonyságának és eredményességének ugrásszerû fellendülését hozza magával. A szakmai osztály hosszú távú elképzelése egy olyan szakértõi értékteremtõ közösség kialakítása, amely a vállalkozások jövedelemteremtõ képességének növelésén túl további támogató hátteret ad.
„A szakmai munka már kezdetét vette, amelynek hangsúlyos részét képezik a kamara égisze alatt megrendezésre kerülõ különbözõ konferenciák és vállalkozói fórumok. A rendezvények elsõ állomása, egy pénzügyi, számviteli és könyvelõ szakemberek számára tartott elõadás lesz 2011. november 17-én. Az érdeklõdõk hasznos információk birtokába juthatnak az új technológiai lehetõségekrõl, a távkönyvelésrõl és az e-számlát érintõ kérdésekrõl” – hívta fel a figyelmet Faragó Ilona.
Kapcsolódó cikkek
- Database Browser Portable 3.3.1.2
- Database Browser 3.3.1.0
- A Fujitsu SaaS-alapú dokumentumkezelési szolgáltatást indít
- Database Browser Portable 3.3.0.2
- Átfogó dokumentumkezelési megoldások a Canontól
- Sokat veszítünk a hanyag iratkezelésen
- Ezentúl nem adja ki az ismerősök adatait a Google
- 3,5 millió dokumentumot digitalizál a Tesco a papírmentes iroda bevezetésével
- Új Acrobat X megoldások az Adobe-tól
- Új nyílt formátum bemutatkozásával zárult a Budapesti OpenOffice konferencia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.