Nem versenyzünk az internettel, hanem kínáljuk (2. rész)
Beszélgetés Nagy Lászlóval, a díjnyertes nyíregyházi könyvtár igazgatójával
"A Móricz Zsigmond Könyvtár és Művelődési Ház a helyi lakosságnak olyan eszköze legyen, amelyen keresztül hozzáférhet számos fontos dokumentumhoz, információkhoz, amelyekkel a XXI. századi, tudásalapú társadalom egyenrangú, tájékozott polgára lehet" - így jellemzi az egyik internetes oldalon található idézet a szabolcsi megyeszékhely intézményét. Folyt.
Első részhez kattintson ide!
- Az évek alatt elvégzett szakmai munkát, úgy látszik, Budapesten is felismerték, mivel nemrégiben Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár mellett a nyíregyházi Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár vezetői vehették át az első alkalommal kiosztott Minősített Könyvtár címmel járó okleveleket Szőcs Géza kultúráért felelős államtitkártól. Hogyan indultak el ezen az úton?
- A pályázást egy tavaly meghozott rendelet tette lehetővé, az teremtette meg a díj elnyerésének lehetőségét. A minősítés rendszere érdekes dolog, ezt nem lehet két hónap alatt megcsinálni: a pályázatra szisztematikusan készültünk, aki nem dolgozott évekig rajta, az biztos, hogy sikertelenül pályázott. A pályamunkák értékelési módszere elég bonyolult keretrendszeren alapult, amelyhez az úgynevezett ISO alapú dokumentációk kellettek. A könyvtárban 2007 óta működik minőségbiztosítási rendszer, és minden évben készítünk önértékelést olvasóinktól bekért vélemények és észrevételek alapján. A pályázaton előnnyel indultunk, hiszen a minőségbiztosítási rendszer a felnőttképzési helyként is funkcionáló könyvtárban tehát már működik, és rendelkeztünk minden ehhez szükséges dokumentummal.
- A laikus ebből a minőségbiztosítási rendszerből nem sokat érthet. Hogyan szolgálja a rendszer és a minősítés az olvasókat, miként változnak ezekkel a könyvtár szolgáltatásai?
- Nekünk kötelezettséget jelent: a minősítést öt évig használhatjuk, a szolgáltatás színvonalát folyamatosan ellenőrizni fogják. Ha az olvasói vélemények szerint visszaesik a szolgáltatás minősége, vagy nem tudunk új szolgáltatást kitalálni egy évben - ami lehetetlen, hiszen a kollektívának rengeteg ötlete van -, akkor persze ezt visszavonhatják. Azon leszünk, hogy tartsuk a minőségi szintet, fejlesztéseket indítsunk és ehhez hozzárendeljük a szükséges erőforrásokat. Utóbbi elsősorban természetesen a vezetőség feladata lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Nem versenyzünk az internettel, hanem kínáljuk (1. rész)
- Kárpát-medencei internetes műemléki adatbázis készül
- Publio.hu - Megalakult a magyar könyvkiadás "Facebookja"
- Középkori angol írnokok online adatbázisát hozták létre
- A Google Könyváruháza megérkezett Európába
- Digitalizált változatban jelent meg Arad és az egykori vármegye monográfiája
- Virtuális Könyvespolc Program az interaktív tanulásért
- Szerzői jogok megsértése miatt 5 milliós bírság egy könyvtárnak
- Kulturális örökségvédelem digitális alapokon
- Projekt Gutenberg: e-könyv már negyven éve
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.