Behúzatja a féket a kínai cenzúra - Célkeresztben a szórakoztatás és a mikroblogok (2. rész)
Tény, hogy a kormány könnyedén leállíthatná a mikroblogokat. 2009-ben, az etnikai zavargások idején Hszincsiangban tíz hónapon át elérhetetlenné tették a teljes internetet a hivatali tisztségviselők. A mikroblogok növekvő népszerűsége azonban nagyon valószínűtlenné teszi mindezt: a felhasználók száma egyetlen év leforgása alatt a négyszeresére nőtt.
A kínai politikatudományi és jogi egyetem dékánja szerint az állam vezetői elfogadták, hogy szükség van a kifejezés ilyen formáira." A mikroblogok esetében azonban amiatt aggódnak, hogy ennek a biztonsági szelepnek a megnyitása akár robbanást is előidézhet" - tette hozzá.
Bizonyos változások már most is nyilvánvalóak. A belső ellenőrzés mellett, amely figyeli a tiltott témákkal kapcsolatos hozzászólásokat, a szolgáltatás üzemeltetőinek az elmúlt hónapokban a "pletykaelhárító" ügyosztályokkal is meggyűlt a bajuk: ezeken a helyeken olyan szerkesztők dolgoznak, akik törlik az általuk valótlannak ítélt információkat a hírfolyamból.
A vezető tisztségviselők közül a pekingi párttitkár is nyilvános látogatást tett a mikroblog-szolgáltató cégeknél - népszerű mikrobloggerek társaságában -, és a társadalmi rend, illetve a megfelelő ideológia megőrzésének szükségességére szólított fel, nyíltan arra utalva, hogy a szolgáltatók léte attól függ, hajlandóak-e az együttműködésre.
A televíziós korlátozások jóval homályosabbak. A szabályok látszólag az általános programot sugárzó kínai központi televízióra, a CCTV-1-re vonatkoznak. Egy hivatalos lap, az angol nyelvű Global Times úgy foglalt állást, hogy azok nem érintik a művészetekre és szórakoztatásra szakosodott CCTV-3-at.
A műsor leállításának indoka "a sugárzási idő túllépése"
Az iparág szereplői közül sokan már értelmezték a rendeletet: szerintük az intézkedések azt a célt szolgálják, hogy a CCTV nagyobb támogatást élvezzen a szórakoztató műsorokat készítő - kiugróan sikeres - műholdas adásokkal szemben.
Tavaly a hivatalos tisztségviselők azt "kérték" egy népszerű társkereső show gyártóitól, hogy vegyék le a programról a műsort, egy népszerű tehetségkutató műsor pedig "a sugárzási idő túllépése" miatt nem kerülhetett adásba.
Iparági megfigyelők úgy látják, hogy a show más okok miatt sérthette a hatalom érdekeit, így például azért, mert a kedvenc tehetségek továbbjutását elősegíteni hivatott sms-szavazás a választások lebonyolítására emlékeztetett. A Super Girl címen futó széria leállítását komoly figyelmeztetésnek szánták az egész televíziós ipar számára, ezzel is előkészítve a terepet az új szabályozásnak.
Az amerikai lap idézte egy Pekingben élő amerikai üzleti tanácsadó és médiaipari elemző, Bill Bishop DigiCha című blogját, amely szerint az új szabályozások Kínában az internet felé terelik a szórakoztató tartalmakat kereső televíziónézőket. "Másrészt viszont az is lehetséges, hogy a hivatalok az online videotartalmak korlátozására is készülnek" - jegyezte meg Bishop.
Kapcsolódó cikkek
- Behúzatja a féket a kínai cenzúra - Célkeresztben a szórakoztatás és a mikroblogok (1. rész)
- Weboldal a káros és jogellenes tartalmak bejelentésére
- Szélsőséges internet-tartalmakat kereső rendszer készül Oroszországban
- Az amerikaiak új technológiával kerülnék ki a kínai cenzúrát
- Az ENSZ az internet szabályozását mérlegelheti
- Az amerikai kormány "eltiltotta" a szövetségi alkalmazottakat a WikiLeakstől
- Veszélyben az internetes egyenlőség Európában?
- Megbénították az internetet Mianmarban
- Halálra ítélhetik az iráni bloggert
- Pakisztán elrendelte az internettartalmak ellenőrzését
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.