Információs és közösségi portált készít a Klebelsberg Kultúrkúria
Klebelsberg Kultúrportál néven új információs és közösségi portált készít a Klebelsberg Kultúrkúria; a határon belüli és kívüli magyar kulturális intézményeket, hírportálokat összefogó új honlap terveiről tartottak bemutatót pénteken a projekt vezetői.
Az igazgató kérte a portálok vezetőit, mondják el véleményüket és ötleteiket, hogy minél színvonalasabb és valóban élő kommunikációs felületet hozhassanak létre az internet és a kommunikációs eszközök adta széleskörű lehetőségek kihasználásával.
Porkoláb András, a készülő portál egyik fejlesztője a tervekről beszámolva kifejtette: az oldal nemcsak hírközlő és gyűjtő funkciókat fog ellátni, terveik szerint közösségi oldalként is működik majd. A hazai és határon túli magyar szervezetek egymással információkat, képeket, híreket oszthatnak meg, létrehozhatnak közös eseményeket és ezekre meghívhatják egymást és a külső felhasználókat, az oldalak látogatóit egyaránt.
A kultúrportál egységes rendszerbe foglalja a rendezvényhelyszíneket és a magyar hírportálokat. A szervezeteknek így lehetőségük lesz regisztrálni és önállóan szerkeszteni rendezvényei, hírei webes megjelenését egy egyéséges, mindenki számára elérhető felületen.
Az egyes portálok saját e-mailcímet kapnak, amely belső és külső levelezésre is szolgál. Bekapcsolja a helyszíneket a webes közösségi rendszerekbe (Facebook, Twitter), így még több olvasót lesz lehetőségük elérni. A portálok hírei bekapcsolódnak a Klebelsberg Kultúrportál közösségi rendszerébe, így gyorsabban, több helyre juthatnak el.
Az innovatív felület a felhasználók számára lehetővé teszi saját profil létrehozását, amelyen létrehozhatnak például saját naptárat, így gyorsan és egyszerűen kaphatnak információt az őket érdeklő eseményekről. A felhasználóknak lehetőségük lesz megkeresni a hozzájuk legközelebb álló kulturális helyszínt, böngészni az események között, közösségeket keresni és találni. Hozzászólhatnak a hírekhez, rendezvényekhez, fényképekhez, így folyamatos kapcsolatban lehetnek a felhasználók és a szerkesztők.
Az egyeztetésen részt vettek a ".ma" végződésű oldalak - az erdély.ma, a felvidék.ma, a kárpátalja.ma és a vajdaság.ma - vezetői, akik ismertették oldalaik működését, beszámoltak terveikről és megfogalmazták ötleteiket, hogyan képzelnek el ők egy ilyen közös információs portált.
Dolhai István tájékoztatta a jelenlévőket, hogy az oldal teljes működési költségét (nagyjából két-három millió forint) a kultúrkúria vállalja magára, saját költségvetésből valósítja meg.
A szakmai napot a Kárpát-medence a Klebelsberg Kultúrkúriában című kétnapos rendezvénysorozat keretében rendezték.
A szombati programot Duray Miklós felvidéki politikus és közíró nyitja meg. Ezután könyvbemutatóra kerül sor, amelyen Molnár Imre, Jankovics Marcell, Duray Miklós, Prokopp Mária könyveit maguk a szerzők mutatják be az érdeklődőknek. A felvidéki magyarok szlovákiai helyzetéről fél öttől kerekasztal-beszélgetést rendeznek, ezt követően Dániel Erzsébet néprajzkutató beszél a felvidéki népviseleteket és népművészeti babákat bemutató kiállításról.
Kapcsolódó cikkek
- Kedvezményes színházjegyek az interneten
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Megszűnt a Mindennapi.hu keresztény közéleti hírportál
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (2. rész)
- Új netes szolgáltatás: webkamerás temetési közvetítés
- Minőség díjat nyert a Hogyankell.hu
- Kiváló magyar tartalmak – eFestival 2011 verseny nyertesei
- Az 1956-os magyar forradalomnak állít emléket a lengyel rádió új internetes oldala
- Weboldal a káros és jogellenes tartalmak bejelentésére
- Elindult Hogyankell.hu, a Wikipédia praktikus változata
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.