Minden rekord megdőlt az amerikai online eladásokban a "kíberhétfőn"

MTI Sajtóadatbank, 2011. november 30. 10:30

Harminchárom százalékkal haladta meg az idei "kíberhétfőn" az online vásárlások száma a tavalyit, az értékük pedig túlszárnyalta a 2010-ben felállított, 1,03 milliárd dolláros rekordot - jelentette kedden a Coremetrics, az IBM adatelemző cége.

    A "kíberhétfő" a csütörtöki hálaadás utáni első olyan munkanap, amikor az amerikaiak tömegesen térnek vissza a munkahelyi komputereikhez, s rendelik meg a karácsonyra szánt ajándékokat vagy a saját felhasználásra szánt, leszállított értékű termékeket. A kereskedők csakúgy, mint a "fekete péntek" elnevezésű, ünnep utáni bevásárló napon, hétfőn is jelentős árengedményekkel és ingyenes házhozszállítással ösztönzik az embereket online vásárlásra.
    Az idei "kíberhétfői" eladások összértéke a várakozások szerint eléri az 1,2 milliárd dollárt. Most fordult elő másodszor, hogy egyetlen nap leforgása alatt 1 milliárd dollárnál nagyobb forgalmat sikerült lebonyolítani az interneten, ami az elemzők szerint világosan mutatja a "kíberhétfő" növekvő jelentőségét az Egyesült Államokban.  Egy-egy online megrendelés átlagos értéke 198,26 dollár volt, ami 2,6 százalékkal haladta meg a tavalyit.

    A legkelendőbb cikkek egyike az Amazon online könyvforgalmazó Kindle olvasója volt, amelyből idén négyszer annyit adtak el, mint tavaly ilyenkor, a favorit pedig az újonnan piacra dobott Kindle Fire volt. Az eBay slágere a 16 gigabájtos Apple iPad 2 volt, amelyet 50 dollárral a gyártó által ajánlott ár alatt, 449 dollárért forgalmaztak, s amelyből hétfő reggel kevesebb mint 2 óra alatt kifogytak. A Wal-Mart 209 dollárért adta a 81 centis képátmérőjű HDTV-t.

    Több forgalmazónál a "kíberhétfői" kedvezmények egész héten tartanak. Az első eredmények alapján úgy tűnik, hogy az akciós hétvégével gyakorlatilag az összes kereskedő jól járt, de a legnagyobb nyertes a Wal-Mart, a Best Buy és Macy's áruházlánc volt.
     Az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség mérései szerint a hálaadást követő négy napon 16,4 százalékkal nőtt a vásárlások száma. Egy fogyasztó átlagban 398,62 dollárt költött a "fekete péntek" hétvégéjén, ebből 150,53 százalékot - vagyis az egész összeg 38 százalékát - online módon.
    Az amerikai igazságügyi minisztérium szerint egyébként a "kíberhétfőt" megelőzően 150, hamisított termékeket forgalmazó weboldat kapcsoltak le - közölte kedden a The Washington Post.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59