Symantec: még nem érte el a vár sikert a cloud computing
A cloud computing, a felhő technológia alkalmazása még nem érte el a várt sikert, amiben szerepet játszik az is, hogy sokan idegenkednek attól, hogy fizikailag távoli szervereken, számítógépeken helyezzék el az adataikat.
Harold Teasdale, a Symantec területi igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, generációváltás is kell az elterjedéséhez, hiszen a fiatalabb generáció tagjainak, szemben az idősebbekkel már csak az a lényeg, hogy bárhonnan, bármikor el tudják érni az adataikat és az alkalmazásokat.
Kifejtette, ma még a vállalati vezetők sokkal inkább a vélt és valós biztonságot tartják elsődleges szempontnak egy technológia kiválasztásánál, s nem azt, hogy az új megoldás milyen elérhetőségi előnyökkel jár.
Gombás László, a vállalat magyarországi szakértője elmondta, egy vállalkozásnak azért is érdemes igénybe vennie a felhő szolgáltatást, mert költséghatékonyabban tudja így működtetni informatikai rendszerét. Úgy vélte, a magyar cégek ugyanazokkal a kihívásokkal néznek szembe a cloud computing esetében, mint más országbeliek, s ha jól választanak, nem csökken, sőt nőhet a biztonságuk is.
Szakértők szerint a számítási felhő nagy ígéret a kisvállalkozásoknak az egyszerűség, megfizethetőség és hatékonyság területén. Egy nemrégiben végzett IDC kutatás szerint bár az új technológiai modellek segítenek optimalizálni az informatikát, s csökkentik a költségeket, még mindig sokan óvatosak a felhő-szolgáltatásokat illetően.
Az eseményen bemutatták a Symantec cloud computinggal kapcsolatos nemzetközi felmérését, amely szerint az informatikai szervezetek még nem készültek fel a felhő-megoldásokra. A vállalatok vegyes érzelmeket táplálnak a felhő biztonságával kapcsolatban is, miközben a cégek fele számára a legfőbb célként jelenik meg a felhőbe áttérés.
Frank Bunn, a Symantec senior cloud termékmenedzsere elmondta, a felmérés még jobban megerősíti azt, amit az ügyfelek mondanak: a biztonság a legnagyobb aggály, ha a felhőbe áttérésről van szó.
Ugyanakkor a válaszadók 87 százaléka bízik abban, hogy a felhő nem lesz hatással a biztonságra, de akár javíthatja is. A biztonság elérése a cloud környezetben kiemelt feladatot ad a szervezeteknek, amelyek olyan kockázatokat emeltek ki, mint a rosszindulatú programok és hackerek támadása, valamint bizalmas adatok elvesztése.
A kutatás szerint sok szervezet még nem áll készen a cloud computing szolgáltatásokra. Csupán a válaszadók kis része, 15-18 százaléka tartja a munkatársakat rendkívül felkészültnek a felhőbe átmenethez. A megkérdezettek majdnem fele viszont jelenleg nem tartja az informatikai részlegét elég felkészültnek erre. Ennek egyik fő oka a tapasztalat hiánya: az informatikai részlegeknek csupán 25 százaléka rendelkezik bármilyen felhővel kapcsolatos tapasztalattal.
A kutatás szerint az áttérni akaró szervezetek 75-81 százaléka már megvitatta a felhők különböző modelljeit, s 73 százaléka már vett is igénybe vagy jelenleg is alkalmaz valamilyen felhő alapú szolgáltatást, főleg biztonsági megoldásokat. További gyakran igénybe vett szolgáltatás az e-mail is.
A felmérés szerint vannak olyan szervezetek is, amelyek már teljesen áttértek a felhőbe. A megkérdezettek kevesebb mint 20 százaléka számolt be arról, hogy a kutatásban szereplő felhőközpontú területek mindegyikét alkalmazza. Körülbelül minden negyedik szervezetből egy már a végrehajtási szakaszban jár, nagyjából kétharmaduk pedig még mindig a korai tárgyalásoknál, vizsgálatoknál tart, vagy egyáltalán nem tervezi a felhőbe áttérést.
A felmérés kimutatta azt is, hogy azok a szervezetek, amelyek már alkalmaznak felhő technológiákat, nem tapasztalták teljes körűen a korábban várt eredményeket és előnyöket: 88 százalékuk azt várta a felhőtől, hogy javítani fogja az informatikai hatékonyságát, de ez csak 47 százalékuk esetében vált valóra. Az eredmények elmaradtak a katasztrófa-elhárítás, hatékonyság, alacsonyabb üzemeltetési költségek és a nagyobb biztonság területein is.
A Symantec számítási felhőről készült kutatása a világ legnagyobb felmérésének számít 5.300 megkérdezettel, 38 ország részvételével.
Kapcsolódó cikkek
- Felhő-technológiájú infrastruktúrára fejleszt a KÜRT
- Betekintés a felhőalapú IT jövőjébe
- A felhőalapú it-szolgáltatás ad új piaci lehetőséget
- Havidíjas, felhő alapú, nagyvállalati szintű IT-szolgáltatás KKV-knak
- Nem csak a magyar, az európai kkv-k sem bíznak a felhőkben
- Több van a felhőben, mint gondolnánk
- Mától magyarul is segíti a rendszergazdákat az MS Intune
- Symantec: a cégek háromnegyedének nincs szoftveres védelme
- Felhőbe költözik az ügyfélszolgálat
- Továbbfejlesztett mobil és felhő alapú nyomtatási szolgáltatások az Epsontól
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.