Cisco: négy év alatt tizenkétszeresére nő a cloud-adatforgalom
A Cisco előrejelzése szerint a számítási felhők (cloud computing - távoli elérésű szerverek) adatforgalma 2015-re tizenkétszeresére nő, eléri a 1,6 zettabájtot, s ezzel a világ teljes adatközponti forgalmának több mint egyharmadát teszi majd ki.
A szerdán sajtótájékoztatón ismertetett Cisco tanulmány szerint az adatközpontok globális forgalma 2015-re a négyszeresére, 4,8 zettabájtra nő. Napjainkban a számítási felhőkhöz kapcsolódó adatforgalom az adatközpontok összforgalmának mintegy 11 százalékát teszi ki, ez az arány 2015-ben meghaladja majd a 33 százalékot. A cloud tehát az információs technológia jövőjében meghatározó szerepet játszik majd.
A tanulmány alapján az 1,6 zettabájtos érték nagyjából egyenértékű 22 billió órányi zenefolyam letöltésével, 5 billió órányi üzleti webes konferencia lefolytatásával, illetve 1,6 billió órányi online, nagy felbontású (HD) videofolyammal.
A tanulmány nem vizsgálta, hogy a megnövekedett forgalom lebonyolításához milyen beruházások szükségesek.
A Cisco globális cloud index-tanulmánya szerint az adatközpontok forgalmának túlnyomó többségét nem a végfelhasználók generálják, hanem maguk az adatközpontok és a felhő. Ez a forgalom döntően olyan műveletekből származik - például biztonsági mentések és másolások -, amelyek jellemzően láthatatlanok a végfelhasználók számára. A forgalom 76 százaléka továbbra is az adatközpontokon belül marad, például a különböző virtuális gépek közötti forgalom formájában. A forgalom 17 százaléka az adatközpontok és a végfelhasználók között zajlik majd, míg további 7 százalék az adatközpontok között keletkezik olyan műveletek során, mint az adatreplikáció és a frissítések.
Az adatforgalom növekedése azzal is jár majd, hogy a távoli elérésű gépek veszik majd át a hagyományos, például az adott cég telephelyén lévő szerverek szerepét, részben azért is , mert a bérelt kapacitású felhő alapú adatközpontok lehetővé teszik a költségek drasztikus, akár felére való csökkentését.
A Cisco tanulmánya szerint éppen ezért a gyorsaság növekedése mellett a méretgazdaságosság lesz az egyik mozgatórugója a felhőkre való áttérésnek. A felhő modell további előnye a rugalmasság, a változó igények folyamatos kiszolgálására.
Tázló József, a Cisco Magyarország műszaki igazgatója elmondta, hogy az adatközpontok és a számítási felhők iránt Magyarországon is egyre nagyobb az érdeklődés.
Hozzátette: a felhőalapú rendszerek használatára leginkább a fejlett régiók készültek fel, míg Közép- és Kelet-Európa a középmezőnyhöz tartozik. Ugyanakkor a felmérés során egyetlen régiót sem találtak teljes mértékben képesnek az olyan fejlett felhőalkalmazások támogatására, mint a HD videokonferenciák és fejlett játékalkalmazások. Egyes országok azonban, mint például Dél-Korea, Japán és Dánia, már most elérik az ehhez szükséges széles sávú adatforgalmi szintet.
Kapcsolódó cikkek
- Symantec: még nem érte el a vár sikert a cloud computing
- Felhő-technológiájú infrastruktúrára fejleszt a KÜRT
- Betekintés a felhőalapú IT jövőjébe
- A felhőalapú it-szolgáltatás ad új piaci lehetőséget
- A hirdetési piac jövője miatt aggódik a kínai Sina Corp.
- Havidíjas, felhő alapú, nagyvállalati szintű IT-szolgáltatás KKV-knak
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- Nem csak a magyar, az európai kkv-k sem bíznak a felhőkben
- Több van a felhőben, mint gondolnánk
- Mától magyarul is segíti a rendszergazdákat az MS Intune
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.