Jelentős felhősödés egy hazai IT-szektorban
2011 a világon és hazánkban is a Cloud technológiák előretörését hozta. Nem kis meglepetést okozott azonban az a bejelentés, miszerint mától az egyik legjelentősebb magyarországi hosting szereplőn keresztül hazánk bekapcsolódhat a nemzetközi vérkeringésbe. USA, Japán, Hollandia után mi is felkerülhetünk a felhős térképre.
"Nagy siker ez Ügyfeleink és cégünk számára." Kommentálta a hírt Kárpáti Zoltán, a Tárhely.Eu Kft. ügyvezetője. "A VPSnet-tel tető alá hozott megállapodás megkoronázta erőfeszítéseinket, amelyeket a hazai tárhely és virtuális szerver szolgáltatás minőségi javítása érdekében tettünk." A Tárhely.Eu Kft Magyarország egyik vezető tárhely szolgáltatója, míg a VPS.net az UK2 csoport tagjaként az egyik legjelentősebb piaci szereplő a nemzetközi cloud - azaz felhő - szolgáltatási piacon. Jelenleg három kontinensen és négy országban van szerverkapacitásuk, az Egyesült Államokban, Japánban, Hollandiában és Nagy-Britanniában. Ez gyakorlatban annyit jelent, hogy pár kattintással kiválaszthatjuk azt, hogy virtuális szerverünk Japánban, Hollandiában vagy máshol legyen. Ami pedig ebben még izgalmasabb, hogy valódi cloud szolgáltatást biztosítanak, vagyis az adatvesztés és a leállás esélye tényleg szinte nulla százalék.
Aki kezelt már valaha virtuális szervert, biztosan nagy élvezettel veti magát bele a két cég által kínált lehetőségekbe. Érdekesség még, hogy több mint 100 előre telepített séma található, így még az operációs rendszer telepítésével, vagy az arra létrehozandó program kombináció installálásával sem kell bajlódnunk.
Jelentős piaci fejlődésnek lehetünk tehát tanúi, de az egyik legérdekesebb kérdés még nyitott maradt: várható-e, hogy a hat külföldi szerverterem után hetedikként egy magyarországi szerverterem csatlakozik ebbe a nemzetközi felhő vérkeringésébe? "Az együttműködésünk jelenleg is több szintű, részlegesen már ez megtörtént. A teljes értékű technikai megvalósítás azonban még nyitott kérdés, ugyanis ez nagyban függ a hazai piac reakciójától." zárta mondanivalóját a cég képviselője.
Kapcsolódó cikkek
- Novell tippek felhőben gondolkodó vezetők számára
- Cisco: négy év alatt tizenkétszeresére nő a cloud-adatforgalom
- Symantec: még nem érte el a vár sikert a cloud computing
- Felhő-technológiájú infrastruktúrára fejleszt a KÜRT
- Betekintés a felhőalapú IT jövőjébe
- A felhőalapú it-szolgáltatás ad új piaci lehetőséget
- Havidíjas, felhő alapú, nagyvállalati szintű IT-szolgáltatás KKV-knak
- Nem csak a magyar, az európai kkv-k sem bíznak a felhőkben
- Több van a felhőben, mint gondolnánk
- Mától magyarul is segíti a rendszergazdákat az MS Intune
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.