Nyelvtudás nélkül, de gazdagon - Segít a korszerű technológia (2. rész)
Csang 2001-ben New Yorkban mobiltelefon-tartozékok nagykereskedelmével kezdett foglalkozni. Aztán a rokonaitól és kínai befektetőktől szerzett pénzen üzemet létesített Kínában, és az ott gyártott bőr mobiltelefon-tokokat az Egyesült Államokba, Kanadába és Latin-Amerikába exportálta.
Üzlete virágzott, Los Angelesben, New Yorkban és Washingtonban létesített raktárakat. A nemzetközi gyártó nagy- és kiskereskedelmi hálózatot New Yorkból irányítja. Queensben egy nagy házban él a feleségével, három lányával és a szüleivel, és egy Lexus luxusterepjárón közlekedik. Nem folyamodott amerikai állampolgárságért, beéri az állandó tartózkodási engedéllyel és a kínai állampolgársággal, ami megmenti attól, hogy kínai vízumot kelljen kérnie, ha üzleti ügyben hazautazik Kínába.
A vele készített hosszú interjú alatt többször is megpróbált angolra váltani, de mindannyiszor bajba került, és belenyugvó vállrándítással visszatért a kínai mandarin változatához, rábízva magát a tolmácsra. Bár valamelyest tud angolul - megítélése szerint 30 százalékát érti annak, amit hall -, csaknem teljes egészében kínaiul éli az életét. Alkalmazottai beszélik a kereskedelmi partnerek nyelvét: az angolt, a spanyolt, a kreolt, a koreait és franciát, a számos kínai dialektusról már nem is beszélve.
Az 59 éves Kim Ki Csol 1981-ben Dél-Koreából érkezett az Egyesült Államokba. Ruházati kiegészítőket árusító üzletet nyitott New Yorkban, és ma már nemcsak sikeres kiskereskedő, hanem ingatlanberuházó és a lakóhelye koreai diaszpórájának egyik vezetője.
Amikor Brooklynban megnyitotta első üzletét, csaknem minden vásárlója afrokaribi és afroamerikai volt - és egyik se beszélt koreaiul.
"Nem kell sokat beszélni. Mutogatással is lehet boldogulni" - szögezte le az amerikai lapban, de végül csak bevallotta, hogy zavarja az angol nyelvtudás hiánya. Vásárolt is évekkel ezelőtt egy angolt tanító számítógépes programot, de a rendszeres használatáig még nem jutott el.
Kapcsolódó cikkek
- Nyelvtudás nélkül, de gazdagon - Segít a korszerű technológia (1. rész)
- A szülői házirend megvédheti a gyermekeket az internetes veszélyektől
- Amikor püspökök és bíborosok tweetelnek
- KSH: tovább nőtt az internet-előfizetések száma
- Internetes közösségi vásárlás: speciális árengedmény adózási kockázatokkal
- Aki számít, az fent van a Sinán, a "kínai Twitteren"
- Vezető technológiai és médiavállalatok koalícióra léptek a gyermekek internetes biztonságáért
- Összefogás az internetes pedofil tartalmak visszaszorításáért
- Minden rekord megdőlt az amerikai online eladásokban a "kíberhétfőn"
- Bejeződött a digitális átállás Franciaországban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.