Lealkudtuk.hu: Fontos a takarékoskodás, de üdülésre szívesen gyűjtünk
A nehezebb gazdasági környezetben egyre lényegesebb, hogy megfontoltabban költsünk. A tudatos takarékoskodás jellemzően együtt jár a fogyasztási szokásaink változásával is. Az akciós vásárlási lehetőségeket kínáló portál, a Lealkudtuk.hu spórolásról szóló kutatásában a magyar internetezők megtakarítási szokásainak járt utána:
Az 1500 fő megkérdezésével készült online felmérés szerint a takarékoskodás szinte mindenki számára fontos, minden második válaszadó úgy vallott, kifejezetten törekszik arra, hogy minden hónap végén félre tudjon tenni valamennyit. Ez azonban csak negyedüknek sikerül rendszeresen, 17 % pedig általában az utolsó forintig elkölti a fizetését. Úgy tűnik, az idősebb korosztály, azaz a 60 év felettiek, valamint meglepő módon a férfiak tudatosabban fogják meg a pénzt, viszont a 30 év alattiak általában azok, akiknek módjában is áll rendszeresen megtakarítani.
Arra kérdésre, hogy miért spórolunk, a legtöbben a család számára való megtakarítást említették. A válaszadók 20 %-a kampányszerűen, egy-egy konkrét dolog, például műszaki cikk vagy bútor megvásárlása érdekében fogja meg a kiadásait. Valamivel kevesebben, a kérdőív kitöltőinek 19 %-a említette hosszú távú terveit, - pl. egy-egy nagyobb beruházást, mint lakás- vagy autóvásárlást, - illetve általában az életben való előrébbjutást, mint pénzügyi tudatossága célját. A hosszú távú célok elérése érdekében a fiatal, 30 év alatti korosztály a legtudatosabb pénzügyi tekintetben, míg a kor előrehaladtával egyre nagyobb szerepet kap a család támogatása.
A Lealkudtuk.hu a spórolás mikéntjéről is kérdezte felhasználóit: legtöbben, a válaszolók 60 %-a inkább több helyen is megnéz egy-egy darabot, hogy ott tudja megvenni, ahol olcsóbb. 53% kifejezetten keresi az akciókat is, majdnem minden harmadik kitöltő pedig bízik a kuponokban és pontgyűjtő akciókban. A kuponok, pontgyűjtők adta lehetőségekkel főleg a fiatalabb korosztály és a nők élnek, a férfiak pedig nagyobb arányban említették az internetes tájékozódást és vásárlást, mint lehetőséget a spórolásra. Az internetes vásárlás előnyei közül ennek megfelelően elsőként szerepel, hogy könnyen összehasonlítható a webshopok kínálata, így könnyű megtalálni a legjobban tetsző, vagy a legolcsóbb terméket. Hogy a legmegfelelőbb terméket megtalálják, inkább a férfiak számára fontos, ők úgy vallottak, kifejezetten szeretik netes kutakodással összehasonlítani az egyes eladók kínálatát. Az idősebb korosztályok pedig inkább a legolcsóbb ajánlat felkutatása érdekében nézelődnek internet-szerte – derül ki a Lealkudtuk.hu kutatásából.
Az online kutakodás és vásárlás legnépszerűbb tárgya az üdülés, a megkérdezettek 60%-utazást foglal le interneten keresztül legszívesebben. Ezt követik a műszaki cikkek és számítástechnikai termékek, melyeket a férfiak vásárolnak előszeretettel. A hölgyek virtuális kosarába pedig gyakran kerülnek szépségápolással kapcsolatos holmik és ruhák. Spórolásaik tekintetében a preferenciák is hasonlóan alakulnak: ha konkrét dologra tesznek félre, a válaszolók egyöntetűen legszívesebben üdülésre takarítanak meg (82%), a férfiak műszaki cikkre, a nők inkább ruhákra. Az idősebb korosztály egy-egy kulturális cikk kedvéért húzza meg a nadrágszíjat.
Kapcsolódó cikkek
- NRC: a magyar internetezőknek csaknem a fele egyetért az internet jogi szabályozásával
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Újabb civil megmozdulás az ACTA ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.