Magyar diákok a YouTube Space Lab projekt 60-as döntőjében
A verseny döntőseinek nem csak videót kellett készíteniük a tervezett kísérletükről, hanem egy, a kísérletet demonstráló animációt is. A 14-18 éves ifjú kutatók több ezer pályázatot küldtek be, összesen több mint 80 országból. A beérkezett munkák figyelemreméltó száma valószínűleg annak az egyedülálló lehetőségnek köszönhető, hogy a győztes kísérleteket ténylegesen végre is hajtják majd az űrben, egy ilyen élmény pedig hagyományosan csak tudósok és asztronauták kiváltsága.
A legtöbb, szám szerint 10 döntős az Egyesült Államokból pályázott, melyet India követ 9 továbbjutott pályázóval. Az összesen benyújtott munkák tekintetében Lengyelország, Kanada és Spanyolország szerepelnek még az első ötben. Magyarországról összesen 3 diák – Debreceni Ádám, illetve közösen, csapatként Egri Péter és Galgóczi Gábor – került a döntősök közé. Egy héten keresztül a YouTube közössége is lehetőséget kapott arra, hogy elbírálja ezeket a pályázatokat a rangos zsűri mellett, amelyet olyan nevek fémjeleznek, mint Stephen Hawking, a NASA világhírű professzora, William Gerstenmaier, a NASA űrrepülési programjának vezetője, Leland elvin egykori űrhajós, Frank De Winne az ESA űrhajósa, Akihiko Hoshide a JAXA űrhajósa, valamint a Guy Laliberté, a Cirque du Soleil alapítója. A verseny végéhez közeledve a YouTube felhasználók és a zsűri együttesen határoz majd meg 6 regionális győztest (2 csapat mindhárom régióból), akik elutazhatnak Washingtonba, ahol márciusban kihirdetik a globális nyerteseket (1-1 csapat mindkét korosztályból).
A fiatal tudósok 14-16, illetve 17-18 éves korcsoportokban nevezhettek, egyedül, vagy akár három fős csoportokban. A kísérletüket leíró videót a YouTube.com/SpaceLab oldalra kellett feltölteniük. Ez a csatorna, amely mintegy ugródeszkaként szolgál a legjobb tudományos és űrkutatással kapcsolatos videók számára, már több mint 40 millió megtekintést ért el.
A jelentkezők többsége, mintegy 40%-a Indiából érkezett, ezt követi az Egyesült Államok 15%-kal. A pályázatok száma alapján a top 10-be az alábbi országok tartoznak még: Egyesült Királyság, Oroszország, Izrael, Kanada, Spanyolország, Olaszország, Lengyelország és Japán. A kísérletek 78%-a a 14-16 éves korcsoportból, míg 22%-a a 17-18 éves korcsoportból érkezett. A fiatalok közel fele jelentkezett egyénileg a megmérettetésre, míg a másik fele inkább a 2 vagy 3 fős csoportokban történő nevezést részesítette előnyben.
A verseny regionális nyerteseit februárban hirdetik ki, majd Washingtonba viszik őket, ahol nem csupán egy – a súlytalanság élményét nyújtó – ZERO-G repülésen vesznek majd részt, hanem egy Lenovo IdeaPad laptopot is kapnak munkájuk jutalmául. Itt kiválasztják a két globális győztest – egy-egy főt/csapatot mindkét korosztályból –, akiknek a kísérleteit később több mint 400 km-rel a Föld felett, a Nemzetközi Űrállomáson (ISS), végre is hajtják. A kísérleteket – egy az űrállomáson lévő ThinkPad laptop segítségével – a YouTube élőben fogja közvetíteni, így ünnepelve a tudomány és az űrkutatás ezen határokon átívelő eseményét. Emellett a globális nyertesek jutalma egy egyedülálló lehetőség: választhatnak egy japán utazást, mely során végignézhetik élőben, ahogy kísérletüket rakétán fellövik a Nemzetközi Űrállomásra, vagy választhatják azt is, hogy 18. életévük betöltése után egy az asztronauta kiképzést bemutató élményben részesülnek Star Cityben, Oroszországban ott, ahol az orosz űrhajósok kiképzése is folyik.
Kapcsolódó cikkek
- Tízszer hosszabb üzemidejű akkumulátorok
- Fénnyel hajtogatható 3D-s csomagolást fejlesztettek ki
- Masat-1 - Idejének negyedét a Föld árnyékában tölti az első magyar műhold
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- Masat-1 - Az első magyar műhold a Föld árnyékában halad pályája egy részén
- A digitális technológia mentheti meg a kihalófélben lévő nyelveket
- Már elérhető a neten Európa legjobb gépi fordítóprogramja
- Japán tudósok megcsinálták az Avatar-robotot
- Sokoldalú LED-es megoldású kijelzők az LG-től
- Masat-1 - Pályára állt az első magyar műhold
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.