Recesszióban IT-eszközökkel növelhető leginkább a hatékonyság
Crowdsourcing: akár óránként 100 000 feldolgozott kérdőív egy nap alatt
A munkavégzés a crowdsourcing esetében otthonról, az interneten keresztül történik, a munkavállalók számára szabad időbeosztásban, kötelezettség-vállalásuk összesen egy-egy részfeladat elvégzésére szól. A munkaadó számára a feladatok szétosztása, kiadása és a minőség-biztosítás komplexitása rejtve maradhat, mivel mindezekre már léteznek hatékony, kulcsrakész megoldásokat szállító cégek hazánkban is.
„Többről van itt szó, mint csupán távmunkáról: a crowdsourcing nagy mennyiségű, jól párhuzamosítható de mindenképpen emberi intelligenciát igénylő feladatok hatékony elvégzését teszi lehetővé.” – állítja Benedek Balázs, az Otthonrol.hu, Közép- Európa legnagyobb crowdsourcing hálózatának vezető fejlesztője, aki a módszerből fakadó vállalati hatékonyságnövelés lehetőségeiről fog bővebben beszélni a február 8-i ICT Day konferencián.
A crowdsourcing rendkívüli hatékonyságát a munkavégzés teljeskörű automatizálása teszi lehetővé, kezdve a munka felosztásától, a több ezer, otthonról dolgozó munkavállaló koordinálásán át a munkavégzés minőségének biztosításáig. Az automatizált crowsourcing rendszer ennek köszönhetően képes 100 000 kérdőív egy napon belüli begépelésére, óránkénti egymillió karakterleütés kapacitásra, általánosságban pedig egyheti munka elvégzésére akár egyetlen éjszaka alatt.
A felhasználási lehetőségek folyamatosan bővülnek, bár már most is igen széles skálán mozognak. Már jelenleg is sikeresen alkalmazzák ezt a produktív munkamódszert, kézzel írt űrlapok gépelésére, digitalizálására, telefonos kutatások elvégzésére, adattisztításra, adatbázis-építésre vagy az Időközben a válság hatására előtérbe került call-center és ügyfélszolgálati feladatokra, valamint érdemes kiemelni az ipari- vagy közterület-figyelő kamerák képének emberi intelligenciát igénylő feldolgozását.
A vállalkozások évek óta tartó hatékonyságnövelési kényszerének köszönhetően egyre inkább előtérbe kerülnek egyes tevékenységek – főként a jelentős élőmunkával járó feladatok – kiszervezésére, az outsourcing. Míg azonban számos vállalatnál még csak a távmunka lehetőségeit vizsgálják, a távmunkát magába foglaló és azt továbbfejlesztő kiszervezési forma, a crowdsourcing, komoly áttörés előtt áll, hiszen folyamatosan nő a képzett, akár több diplomával rendelkező, otthonról végezhető munkalehetőséget keresők száma. Ezeket az embereket minden eddiginél hatékonyabban tudja egy időben mozgósítani az Otthonrol.hu megoldása, a feladatok feldarabolásával, rendszerbe szervezésével, valamint a háttérben működő megbízható informatikai megoldás segítségével.
A rendszer szinte korlátlan mennyiségű munka befogadására, és annak hatékony elvégzésére alkalmas, hiszen csak Magyarországon több mint 5,5 millió lakos használja az internetet napi rendszerességgel, tehát csak elképzelni lehet azt a sokmilliós, távmunkába – azaz crowdsourcingba - bevonható tömeget, akik világszerte számítógépeik előtt várakoznak.
Kapcsolódó cikkek
- A rugalmas munkavégzés összefügg a termelékenységgel
- Crowdsourcing: távmunka még gyorsabban és költséghatékonyabban
- Elenyésző itthon a távmunka
- Új vezeték nélküli eszközök távmunkához
- Országos távmunka-ház program indulhat 2010-ben
- TeamViewer 6.0.1
- Több-százmilliós éves megtakarítás, hatékonyabb, elégedettebb munkavállalók - távmunkával
- Munkaszervezés zöld szemmel
- Innováció, tudás, távmunka
- Magyarországon ma még kiaknázatlan lehetőség a távmunka
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.