Egyre fiatalabbak használják szülői felügyelet nélkül az internetet Lengyelországban
Az internetkutató társaság (PBI) és a Gemius online kutatóintézet felmérése szerint a 38 milliós országban 1,3 millió gyermek naponta internetezik. A 7-14 éves korosztálynak több mint fele tartozik ebbe a csoportba, csaknem 80 százalékuk hetente többször használja a világhálót. Ugrásszerűen nőtt a felnőtt tartalmak iránti érdeklődés is, mert 2011-ben már csaknem egymillió gyereket vonzottak.
A világháló veszélyeit felmérő alapítvány, a Kid Protect kutatói kimutatták, hogy a lengyel gyermekek csaknem 80 százalékának volt része negatív élményben az interneten. Több mint felük egyebek közt zsarolás vagy kibertámadás áldozatául esett, de nagy részük nem értesítette erről sem a szüleit, sem más ismerős felnőttet.
A bántalmazott gyermekeket és családtagjaikat támogató alapítvány (Dzieci Niczyje) pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy már a legkisebbek is gyakran látogatják a világhálót. A becslések szerint az óvodások (4-6 évesek) harmada hetente legalább egyszer csaknem egy órát internetezik.
A gyermekek aktív résztvevői a virtuális világnak, hiszen már a tíz éven aluliak is gyakran saját okostelefonnal vagy számítógéppel rendelkeznek. Ezért fontos a megfelelő felvilágosítás - figyelmeztettek a kutatók. Mint hozzáfűzték: a gyermekek is számítanak szüleik támogatására. Ennek ellenére a megkérdezett gyerekek több mint fele nem emlékezett arra, hogy bármikor is a felnőtt családtagokkal közösen internetezett volna.
A felmérések szerint csaknem minden szülő tisztában van a világhálón ólálkodó veszélyekkel, de harmaduk sosem világosította fel gyermekét a biztonságos internethasználat szabályairól. A 3-14 éves korosztály szülei közül csak minden harmadik használ szűrőprogramokat a felnőtt tartalmak letiltásához.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Bejelentkezés: egy érintéssel vagy egy mondattal? - Még mindig korai temetni a jelszavakat (2. rész)
- Bejelentkezés: egy érintéssel vagy egy mondattal? - Még mindig korai temetni a jelszavakat (1. rész)
- Safer Internet Day 2012: Netezzünk együtt… biztonságosan!
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- A brit gyerekek csaknem fele használja a Facebookot
- Megtízszereződött Csehországban az internetes gyermekzaklatás
- Telenor a gyermekeket érő internetes erőszak ellen
- Netezzünk együtt… biztonságosan! Safer Internet Day (SID) 2012
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.