Az internet növeli a gazdaság teljesítményét és segít a munkaerő megtartásában
Strohmayer János, a McKinsey and Co. partnere, a cég magyar irodájának vezetője a kutatást bemutató szerdai budapesti sajtótájékoztatón elmondta: az internet nemcsak az országok, a webet használó cégek produktivitását növeli, de lehetővé teszi a munkaerő megtartását is.
A Vietnámra, Mexikóra, Argentínára, Malajziára, Törökországra, Tajvanra, Marokkóra, Nigériára és Magyarországra kiterjedő vizsgálat szerint ebben a kilenc országban az internet 66 milliárd dollárral járul hozzá a gazdasági teljesítményhez. Az országok kiválasztását az indokolja, hogy a vizsgálat idején ezekben állt egymáshoz a legközelebb például a jövedelmek növekedése, a GDP nagysága és változása, s annak a lehetősége, hogy 2020-ra elérik a fejlett országok szintjét.
Az említett 9 országban évi 25 százalékkal nő az internet elterjedtsége, míg a fejlettekben csak 5 százalékkal, ennek oka, hogy a fejlődőkben alacsony a bázis.
A felmérés szerint a bruttó hazai termékhez (GDP) a fejlett országokban átlagosan 3,4 százalékkal járul hozzá az internet, a feltörekvőkben, illetve a vizsgált 9 országban 2 százalékkal, de például Magyarországon 3,9 százalékkal azért, mert itt magas az infokommunikációs technológiák, például eszközök és szoftverek exportja és importja. Az index kiszámításánál főként az adott ország internettel összefüggő fogyasztását, az ezzel kapcsolatos beruházásokat és közkiadásokat, valamint a világhálós fejlesztésekre fordított forrásokat vették figyelembe.
Az irodavezető a jövőről elmondta, az internet fejlődését elsősorban a pénzügyi források és a humántőke határozza meg: az Egyesült Államokban ez az aránya 76 százalék, míg Magyarországon csak 30.
A kutatás alapján a magyar lakossági internetes kiadások összege 2015-ig várhatóan megkétszereződik: 2010-ben ez az összeg 400 millió dollár volt, ami a lakossági kiadások 1 százaléka.
Az irodavezető kifejtette, a magyar vállalkozók két szempontból tartják nagyon előnyösnek az internetet: segít a nagyobb piaci hozzáférés elérésben, illetve a költségek csökkentésében.
Az eseményen ismertették az Ipsos által a Google Magyarország számára készített kutatást is, amely szerint a magyar mikro- és kisvállalkozások kevesebb mint fele rendelkezik saját honlappal. Nem bíznak az online jelenlét üzleti erejében, részben túl drágának, részben túl bonyolultnak találva az ehhez szükséges eszközöket. Azok azonban, amelyek már kipróbálták - saját weboldaluk van, online hirdetnek vagy épp internetbankot használnak -, tisztában vannak az ezek nyújtotta előnyökkel.
A felmérés szerint a honlappal nem rendelkezők 63 százaléka soha nem gondolt saját weboldal létrehozására, s még az online jelenléttel rendelkező vállalatok 47 százalékáról is elmondható, hogy bármiféle offline és online marketing nélkül bonyolítják üzletüket. A magyar mikro- és kisvállalkozások alig 3 százaléka vezet saját blogot, és csupán 5 százaléka hozott létre saját profilt valamely közösségi oldalon.
A kutatás kimutatta azt is, hogy a cégek egy részének az egyik legfőbb ellenérve az internetes jelenléttel szemben az idő- és tőkehiány, míg másik részük úgy látja, hogy egyáltalán nincs szüksége termékeinek és szolgáltatásainak kommunikációjára.
Heal Edina, a Google magyar irodájának vezetője az egy évvel ezelőtt indított, a vállalkozások webes megjelenését elősegítő Neten a cégem programról elmondta, több mint 10 ezer kisvállalkozó csatlakozott hozzá, s támogatásával 3 ezer kisvállalkozás hozott létre weblapot.
A Google, a Budapest Bank, a Honlap.hu által létrehozott program tapasztalatai szerint a világhálón jelen lévő és hirdető mikro- és kisvállalkozások fele ezt a megjelenési formát tartja a leghatékonyabbnak.
Kapcsolódó cikkek
- „Felhőben” képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- Virtualizáció és felhő elfogadási trendek
- Mi várható a memóriapiacon 2012-ben?
- Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele az idén
- Online ügyfélszerzés és ügyfélmegtartás recesszióban
- Az előfizetők 20 százalékának van okostelefonja
- Felhőszolgáltatás – Az új üzleti modell
- Cisco: négy év alatt tizenkétszeresére nő a cloud-adatforgalom
- A hirdetési piac jövője miatt aggódik a kínai Sina Corp.
- A személyes bizalom irányítja a kisvállalatok üzleti döntéseit
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.