Az Anonymous már a Vatikánt is megtámadta

MTI Sajtóadatbank, 2012. március 8. 09:32

 Az Anonymous nemzetközi hackercsoport szerdán bejelentette, hogy sikerült betörnie a pápai állam hivatalos honlapjára.

 A Vatikán nem cáfolta és nem is erősítette meg a hírt, de a honlapra egész szerda délután nem lehetett belépni. A www.vatican.va honlap elleni hackertámadásról az Anonymous hivatalos olasz blogja (anon-news.blogspot.com) adott hírt, hangsúlyozva, hogy "hézagot sikerült találnia a Vatikán számítógépes biztonsági rendszerében". A délután működésképtelen honlappal kapcsolatban a szentszéki sajtóközpont hangsúlyozta, hogy a "probléma megoldása folyamatban van". A támadást az Anonymous nemzetközi hackerszervezet olaszországi blogja a "kizárólag haszon hajtotta egyház abszurd és anakronisztikus tanítására" való válasznak minősítette.   A hackerek "vádirata" hangsúlyozta, hogy az egyház páratlan értékű történelmi és irodalmi művek elégetéséért felelős, barbár módon kivégezte ellenfeleit és kritikusait, egyetemesen érvényes téziseket tagadott, ezenkívül beleszól Olaszország politikai és társadalmi életébe, miközben hatalmas vagyona után még adót sem fizet.  Az Anonymous blogja hangsúlyozta, hogy a támadás nem a keresztény vallás és a hívők, hanem a római apostoli egyház ellen szólt.  Ez az első alkalom, hogy hackereknek sikerült behatolni a világ egyik legbiztonságosabb rendszereként ismert vatikáni szerverekbe. Olasz sajtóértesülések szerint az Anonymous egy korábbi, tavaly augusztusi támadását a Vatikán sikerrel elhárította. Az utóbbi években a Vatikánban rendezett technológiai konferenciákra svájci hackereket is meghívtak a biztonsági rendszerek erősítésére.
A Vatikán szerverei a két arkangyal, Gábriel és Mihály nevét viselik.

Kulcsszavak: hacker security vallás

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok  szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.

2024. november 14. 11:21

Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.

2024. november 13. 14:59

Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor. 

2024. november 6. 20:49

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

2024. november 5. 18:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01