Szlovákia lakosságának több mint a fele használja a közösségi oldalakat
Szlovákia 14 évnél idősebb lakosainak 54 százaléka használja a közösségi portálok szolgáltatásait - derült ki a Közéleti Kérdések Intézete (IVO) által csütörtökön nyilvánosságra hozott felmérésből.
A felmérés 1138 személy megkérdezésével készült.
Viszonylag magas a lakosság körében azoknak az aránya, akik napi szinten vagy hetente többször is ellátogatnak a közösségi portálok oldalaira. "Némileg meglepő volt, amikor kiderült, hogy több mint egyötöd naponta használja ezeket az oldalakat" - mondta az MTI-nek Marián Velsic, az elemző-felmérő program vezetője. Ismertetése szerint azok, akik hetente többször kattintanak rá az ilyen oldalakra, a lakosság 17 százalékát teszik ki, a portálokat ennél ritkábban használók aránya pedig 16 százalék.
A közösségi portálok használata a legfiatalabb korkategóriákban a legmagasabb, a 18 és 24 év közöttiek 92 százaléka, a 14 és 17 év közötti korkategória képviselőinek pedig 91 százaléka veszi igénybe a szolgáltatásokat. Az ennél idősebbek körében az életkor előrehaladtával folyamatosan csökken a használat, a 80 évnél idősebbek körében már csak 2 százalékos.
Nemek szerinti megoszlásban több férfi (57 százalék) látogatja a közösségi portálokat, mint amennyi nő (51 százalék), és különbségek tapasztalhatóak a vidéki és a városi lakosság körében is. A 100 ezer lakosnál nagyobb településeken élők 62 százaléka használja valamelyik közösségi oldalt, míg a 2 ezer lakosnál kisebb településeken ez az arány csak 45 százalék.
A felmérés adataiból az is kitűnik, hogy a szlovákiai lakosság egyötöde nem tudja, hogy mit takar a közösségi portál fogalma, a megkérdezettek egynegyede pedig bár tudja, hogy miről van szó, nem veszi igénybe a közösségi szolgáltatásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonozni tudnak, cipőfűzőt kötni nem
- Internet Fiesta péntektől a könyvtárakban
- Interneten lehet szavazni az új miskolci villamosok színére
- Adatözönvíz, multitask, multiscreen - Több monitoron hatékonyabban lehet dolgozni? (2. rész)
- Adatözönvíz, multitask, multiscreen - Több monitoron hatékonyabban lehet dolgozni? (1. rész)
- Versenyhátrány a vidéknek az internetes lefedettség hiánya
- Obama az iráni elektronikus függöny lebontását ígérte
- Hívjuk fel az angyalt! - Valósággá vált tündérmese (2. rész)
- Hívjuk fel az angyalt! - Valósággá vált tündérmese (1. rész)
- Sokat keresnek az internetes kommentek törlésére specializálódott cégek Kínában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.