A Microsoft támadásba lendült a Zeus támogatta zombi hálózatok ellen
Az amerikai informatikai cég pénzügyi szervezetekkel együttműködve dolgozik a Zeus nevű trójai faló támogatta botnetek megbénításán - írta internetes kiadásában a BBC brit közszolgálati adó, amely szerint a Microsoft az eddigi legátfogóbb akciót indította útjára a zombi hálózatok kiirtására.
"Kiberbűnözők több száz, a Zeus variánsait használó zombi hálózatot építettek ki" - jegyezte meg blogjában a Microsoft digitális bűnözést figyelő egységének egyik magas rangú képviselője, hozzátéve hogy a b71 nevű akció révén igyekeznek gátat szabni az eddig mintegy félmilliárd dollárnyi kárt okozó zombi hálózatoknak.
A Sophos Lab nevű biztonsági cég ugyanakkor arról számolt be, hogy a nagyszabású támadás ellenére nem lát "jelentős zavart" a zombi hálózatok tevékenységében.
A Microsoft becslései szerint világszerte 13 millió olyan számítógép van, amelyet megfertőzött a Zeus vagy annak egyik változata. A zombi hálózat olyan gépekből áll össze, amelyeket "eltérítettek", vagyis a hackerek illegális tevékenységre tudják használni.
Kapcsolódó cikkek
- Kormányzati weboldalt fertőztek meg Grúziában?
- Japán "biológiai" fegyver a számítógépes támadások ellen
- Példátlan módon szaporodnak az okostelefonokat támadó programok
- A hackerek már a smartphone-ban vannak - Mobilkártevők inváziója 2. rész
- A hackerek már a smartphone-ban vannak - Mobilkártevők inváziója 1. rész
- Trójaiak, férgek, robothálózatok
- Veszélyes Facebook, mérgezett Google
- Letölthető a Microsoft új vállalati vírusirtója
- Letiltaná a netről a vírusos gépeket a Microsoft
- Bibliai utalást tartalmazhat az Irán ellen bevetett Stuxnet kódja
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.