Vodafone: Befejeződött a szélessávú mobilhálózat fejlesztése
A Vodafone Magyarország befejezte szélessávú mobilinternet hálózatának modernizációját, s így a korábbi mintegy 640 település helyett több mint 2.400 településen, a lakosságot nézve az ország 90 százalékán érhető el a nagysebességű internet szolgáltatása.
Az elnök a sajtótájékoztató közben bejelentette, megkapták az engedélyt. A társaság 2.600 bázisállomást modernizált. Az új hálózat feleannyi energiát fogyaszt, mint a korábbi. Az új hálózat képes negyedik generációs szolgáltatásokra is, de ezeket majd a piaci igények függvényében vezeti be a Vodafone. A beruházás összegéről az elnök korábban elmondta, több tízmilliárd forintot költenek rá, s további 15 milliárd forintért vásároltak 2 megahertznyi 900-as frekvenciát az állami árverésen.
Az MTI piaci értesülései szerint a hálózatmodernizáció a frekvenciavásárlással együtt több mint 50 milliárd forintba kerül.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- mobilEST: teljes programkalauz mobilra
- A Vodafone jövő tavaszra befejezi teljes hálózatának megújítását
- Kifizette a frekvenciadíjat a negyedik mobilszolgáltató
- A GVH engedélyezte az új, negyedik mobilszolgáltató cég létrehozását
- Értékesítette a 26 gigahertzes frekvenciasávot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
- Sony Xperia S: először a Vodafone-nál
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Még vonzóbbak a Blackberry-k a Vodafone-nál
- Ötödével nőhet a mobilnetezők száma Magyarországon az idén
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.