Faceskin: olasz közösségi háló született
Olasz közösségi háló indult, amelynek ötletgazdája nem fiatal, nem egyetemista és nem is számítógépes tehetség, hanem lemezlovas. A Faceskin (faceskin.it) nevű közösségi oldalt az olasz könnyűzene legnagyobb nevei reklámozzák.
Az angol nevű, de olasz születésű közösségi háló a felhasználó érdeklődési köreit követve teremt kapcsolatrendszert. Belépéskor elég hat témakört kiválasztani, a többi majdnem jön magától: a Faceskin a hasonló oldalakat látogatókat ismerteti meg egymással. Ezen kívül azt is megmutatja, hogy mások mely oldalakat látogatnak leginkább, vagyis mi érdekli őket az interneten. A Faceskin tartalmánál is érdekesebbnek számít a kezdeményező személye. Az ötlet a hatvanéves Claudio Cecchetto egykori lemezlovastól származik, aki a Radio Deejay alapítóatyja és Itáliában könnyűzenei tehetségkutatóként is ismert. Az olasz hálózat terjesztésére Cecchetto az általa felfedezett sztárokat kérte fel közöttük a popénekes Jovanottit, aki úgynevezett news jockey-ként segíti az új tagok kezdeti választásait. Az olaszországi okostelefonok alkalmazásai közé is bekerült Faceskin különlegességét képzi a Memoringtimes nevű oldal, amelyen minden ország két tagja nemzeti weblistát állít össze. A pár napos Faceskinnek egyelőre tizenötezer tagja van, de Cecchetto biztosnak mondta magát a sikerben az általa útjára indított közösségi hálónak a bemutatóján, amelyet a milánói egyetem kommunikáció szakán tartott.
Kapcsolódó cikkek
- Irányelvek médiamunkásoknak a közösségi oldalak használatáról
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- Nem elégséges a kisgyermekek védelme az internetes közösségi hálózatokon az Európai Bizottság szerint
- 1 millió aktív Közösségi mappa a CitroMailen
- A közösségi oldalak látogatása elősegíti a mobil internetezést
- Tweetelj, keress és vezess! – Közösségibb navigáció a TomTomtól
- Brit zavargások - A közösségi oldalak képviselőivel egyeztetne a belügyminiszter
- Vizsgálják a cégek helyét a közösségi médiában
- Százszor kell bocsánatot kérnie a Twitteren