A kis- és középvállalatokon múlhat az e-számla elterjedése
Az Európai Unió azt a célt tűzte ki, hogy 2020-ra az elektronikus számlázás legyen a legnépszerűbb számlázási forma az egész kontinensen. Az Európai Bizottság 2010. decemberi adatai szerint az európai vállalatok számlaforgalmuknak mindössze 5 százalékát bonyolítják elektronikus úton. Bár a vállalatvezetők egyre jobban ismerik az elektronikus számlázás előnyeit, főként a kis- és középvállalatok mégis ragaszkodnak a megszokott papíralapú számlázáshoz. Az e-számlázás számottevő elterjedésében azonban a kkv szektor is fontos szerepet játszik, ezért olyan megoldásokra van szükség, amelyek megkönnyítik az áttérést. Ebben segíthet például, ha a vállalatirányítási rendszer előre telepítve tartalmazza az elektronikus számlázási modult, így azt nem kell külön megvásárolni, majd integrálni a meglévő rendszerekbe. Az Octopus 8 vállalatirányítási rendszert alkalmazó vállalatok már élvezhetik e technológia előnyeit, hiszen a rendszer a NetLock Kft. megoldásának köszönhetően elektronikus számlázási modullal érhető el.
„Egyrészt azért vezettük be az elektronikus számlázást, mert hosszú távon célunk, hogy papírmentes vállalattá váljunk. Másrészt üzleti előnyöket is realizálhatunk, hiszen az e-számlát már azelőtt letöltheti és bevételezheti a vevőnk, hogy megérkezett volna a megrendelt termék. Terveink szerint 2012-ben a számláink 50-60 százalékát már elektronikusan állítjuk ki, és a papíralapú számlákhoz ragaszkodó ügyfeleink esetében a másodbizonylatokat mi már elektronikusan őrizzük. Vezetőként pedig az sem utolsó szempont, hogy minden elektronikusan kiállított számla vagy másodbizonylat legalább eggyel kevesebb aláírást is jelent, így csökken az adminisztrációval töltött idő” – mondta el Ferencz Sándor, az Octopus 8 modulját elsők között alkalmazó Gigatel Kft. üzletfejlesztési vezetője.
„A NetLock és az Octopus 8 rendszert fejlesztő Vison-Software Kft. együttműködésének eredményeként született meg az integrált modul, melyhez mi biztosítottuk a technológiát és a szükséges szaktudást. 2011 ősze óta a rendszert használó vállalatok elektronikusan bocsáthatják ki számláikat, archiválhatják azokat, illetve lehetőségük nyílik a még papíralapon készülő számláik másodbizonylatainak hiteles elektronikus megőrzésére is. Ennek köszönhetően nemcsak papír-, nyomtatási és postaköltséget takarítanak meg, hanem raktározási kapacitást is felszabadítanak, hiszen nincs szükség a számlák papíralapú megőrzésére” – nyilatkozta Fényes Lóránd, a NetLock Kft. kereskedelmi igazgatója.
Az Európai Bizottság becslései szerint, ha minden európai vállalat átváltana az elektronikus számlázásra, azzal hat éves időtáv alatt mintegy 240 milliárd eurót lehetne megtakarítani. Továbbá a számlák kiállításából, szállításából adódó környezeti terhelés is jelentősen mérséklődne, a számítások szerint évente 1 millió tonnával kevesebb széndioxid kerülne a légkörbe.
Kapcsolódó cikkek
- Egységes, visszafejthetetlen biztonság a NetLock minden ügyfelénél
- Hódít az e-azámla a nagyvállalatoknál
- Elektronikus fuvarlevél a NetLock-tól
- Elektronikus számlákat bocsát ki a Volvo, a Koch és a Porsche Lízing is
- Minősített archiválási szolgáltatás a NetLocktól
- A Praktiker bevezette az elektronikus számlázást
- Online híd a tag- és közgyűlésekhez: eGyűlés
- Ahogy az e-mail felváltotta a papírleveleket, úgy fog tért nyerni az e-számla a papírszámlával szemben?
- Egyre többen választják az elektronikus számlázást
- Már a Firefox böngészőben is elérhetőek a NetLock új főtanúsítványai
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.