Net után mobilra mennek a cégek

forrás Prim Online, 2012. április 5. 17:30

A nagyvállalatok több mint negyede tervezi, hogy egy éven belül mobil eszközökre is alkalmassá teszi a honlapját – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem Információs Erőforrás Menedzsment Kutatóközpontja és az IFUA Horváth & Partners felméréséből, amelyet a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége támogatott. Ez azt jelenti, hogy megduplázódik azon cégek száma, amelyek a mobilinternetre is gondot fordítanak, jelenleg ugyanis az ilyen szervezetek aránya nagyjából 25 százalék a válaszadók között. Utóbbiak több mint fele az 500 legnagyobb magyar vállalat közé tartozik.

„A cégek azt remélik, hogy a mindinkább elterjedő okostelefonok új rétegeket kapcsolnak be az internet világába” ­ – kommentálja az eredményt Kádas Antal, az IFUA Horváth & Partners szakértője. Úgy tapasztalja, hogy általában egyre több cég használja tudatosan az internetet. Ezt igazolja a kutatásnak az az eredménye is, hogy a nagy szervezetek több mint fele foglalkozik már keresőoptimalizálással - vagyis azzal, hogy megfelelő kulcsszavak esetén a honlapja a találatok elejére kerüljön -, s további 10 százalék kívánja megtenni ezt egy éven belül. Szintén a tudatos használat erősödését mutatja, hogy a jelenlegi 45 százalékon felül további 15 százalék kíván önkiszolgáló felületet biztosítani a honlapján az ügyfeleinek. „Ennek egyik legjellemzőbb példája a netbankolás, de ilyen az is, hogy a mérőóra-állást be lehet jelenteni az interneten keresztül” – mond példát Kádas Antal. Hozzáteszi, hogy egyelőre inkább a lakossággal kapcsolatban álló cégek nyújtanak ilyen szolgáltatást, de most már szaporodik a hasonló lehetőség az üzleti ügyfelekkel rendelkezők körében is.

A közösségi médiában vezet a Facebook használata (47 százalék), jelentősen lemaradva kullog mögötte a LinkedIn (17 százalék) és a Twitter (11 százalék). (Az iwiw-ről nincs adat.) Ám csak a cégek ötöde kommunikál naponta a közösségi médiában, s további tizede teszi meg ezt legalább hetente. Márpedig az ennél ritkább megszólalás ezen a csatornán hatástalan. „A cégek nagy része inkább csak kipipálja ezt a feladatot, olyasfajta megfontolásból, hogy ha a konkurencia fent van a Facebookon, akkor nekik is fent kell lenni. Arra már kevésbé törekszenek, hogy a jelenlét valós hozzáadott értéket adjon” – mutat rá az IFUA szakértője. S ahol mégis törődnek azzal, hogy valóban hasznos legyen a megjelenés, ott is inkább csak marketing célra alkalmazzák az oldalt. Így aztán csak elvétve történik meg, hogy egy cég valós szolgáltatást próbáljon nyújtani a Facebookon. 
Kulcsszavak: trend

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon

Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során. 

2024. november 2. 11:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59