Gyógyítás kiadások helyett: Új technológia az egészségügyben
Az Enterprise Group a Magyar Kórházszövetség XXIV. kongresszusán mutatta be legújabb fejlesztését, az Enterprise Multi Medikai Alkalmazást (EMMA). Az integrált szoftverrendszer a fekvő- és járóbeteg-ellátó intézmények, háziorvosok és a gyógyításban résztvevő egyéb egészségügyi szervezetek számára készült.
Új távlatok az egészségügyi informatikában
Az ötmilliárd forintosra becsült magyarországi egészségügyi informatikai piacon a kórházak ma az indokoltnál jelentősen többet költenek rendszereik működtetésére. A jelenlegi informatikai rendszerek többnyire szigetszerűen működnek, technológiailag elavultak és fenntartási, illetve jogszabály követési oldalról költségessé váltak, felhasználói oldalról pedig számos kívánnivalót hagynak maguk után.
A magyar egészségügyben napjainkig nem létezett olyan átfogó informatikai megoldás, amely biztosítja az általános betegellátási adminisztráción túl a sokféle és speciális medikai szakfeladat adatregisztrációjára és kiértékelésére alkalmas programok és folyamatirányítási rendszerek egységbe foglalását.
A piacon egyedülálló, valódi háromrétegű technológián alapuló Enterprise Multi Medikai Alkalmazást az Enterprise Group szakemberei a magyar egészségügyi rendszer speciális sajátosságait figyelembe véve fejlesztették ki.
A lelet utazik, nem a páciens
A gyógyítói tevékenység teljes vertikumát lefedő rendszer hazánkban is megteremti az európai színvonalú betegellátás informatikai alapjait. Végigköveti a teljes beteg-életutat, és megoldást jelent a páciensadatok dinamikus, rugalmas és egységes tárolására – akár felhőalapú informatikai rendszerekben is. A medikai szoftver tudásbázisa hozzájárul a gyorsabb helyzet- és állapotfelméréshez, a lehetséges eljárások kiválasztásához, és az eredmények kiértékeléséhez.
Az Enterprise Multi Medikai Alkalmazás egyetlen rendszerbe foglalja többek között a kórházakat, a rendelőintézeteket, a családorvosokat, a mentőszolgálatot, valamint rendelkezik központi betegfelvétel- és betegirányítási funkcióval és jól paraméterezhető előjegyzési rendszerrel. Az alkalmazást intézményenként csak egy helyen kell kiépíteni, az adatokat pedig elég egyszer, az adat keletkezési helyén regisztrálni, mivel az alkalmazás használata valós idejű adatrögzítésre épül. Így például a háziorvos jogosultság szerint online lefoglalhatja páciense számára a szakorvosnál az időpontot, aki betekintést nyer a beteg kórelőzményeibe, korábbi labor-, CT- vagy röntgeneredményeibe.
Gyógyítás kiadások helyett
Az alkalmazás az ellátás adatait költséghelyekhez rendelve kezeli. A ráfordítási adatok on-line feldolgozásával, értékelésével tovább csökkenthetők a ráfordítások: az intézmények teljes transzparencia mellett érhetnek el jelentős pénzügyi megtakarítást. A szoftverrendszer szolgáltatása lehetővé teszi az adatok rendszerezett összevetését is, így elősegíti többek között a kapacitások megjelenítését vagy az egy betegre eső költségek és bevételek elemzését. Ennek következtében a betegút és a hozzá rendelt költségek adatai végigkövethetők, emellett csökkennek az adminisztrációs terhek is. Az Enterprise Group megoldása bármely elterjedt – akár ingyenes, nyílt forráskódú – adatbázis-kezelővel képes együttműködni, ezért jelentősen csökkenthetők a bevezetési és üzemeltetési költségek is.
Mivel az egészségügyi vezetők és szakdolgozók így jelentősen kevesebb időt töltenek adatregisztrációval, ismételt adatbevitellel, több hasznos idejük marad a gyógyításra, valamint az alapvető betegellátási folyamatok irányítására és ellenőrzésére.
Számtalan további előny
Az Enterprise Multi Medikai Alkalmazás számos előnyt kínál a menedzsment, az egészségügyi kontrolling és a szakdolgozók számára egyaránt.
A valódi háromrétegű technológiának köszönhetően külön-külön rétegre kerül a megjelenítés, az üzleti logika és az adatbázis-kezelés. Az új rendszer könnyedén integrálható a már meglévő szoftver- és hardverelemekkel, és hatékonyan együttműködik a legkülönfélébb, külső rendszerekkel (gazdasági-, élelmezési, PACS-, gyógyszer-gazdálkodási rendszerrel) is. Felhasználóbarát felületének köszönhetően az EMMA egyszerűen használható, és jogosultságnak megfelelően bármikor, bárhonnan, akár mobileszközről – laptopról, táblagépről vagy mobiltelefonról – is elérhető. Az alkalmazás hatékonyan támogatja a medikusi és szakdolgozói továbbképzést, és az önképzést, annak köszönhetően, hogy szakmai leírások – tudományos kutatási eredmények, képek és ábrák vagy akár irodalomjegyzék – kapcsolhatóak az egyes diagnózisokhoz.
A funkciók használatát, valamint többek között az adatbevitelt, visszakeresést, módosítást és adatfelhasználást jogosultságok alapján lehet szabályozni, illetve korlátozni, így garantált az információk maximális biztonsága. A nagyfokú üzemeltetési biztonság mellett pedig a szolgáltató folyamatos technikai és felhasználói támogatást, szaktanácsadást, valamint rendszeres szoftverfrissítést is biztosít.
További információk az alábbi linkeken érhetők el:
Technológiai ismertető: http://www.enterprisegroup.hu/uploads/EMMA_White_Paper.pdf
Termékismertető: http://www.enterprisegroup.hu/EMMA_bemutato_enterprisegroup.pdf
Infovideo: http://www.youtube.com/watch?v=E4_SmZ72SaQ
Kapcsolódó cikkek
- Sport és egészség Androiddal
- Egészségügyi kutatási projektek a Xerox-nál
- Telenor: innovatív M2M megoldások az egészségügyben
- Új betegedukációs eszközök a magyar weben
- Daganatos betegségek hatékony gyógyítását segítő szoftverek készültek Szegeden
- Az IBM bemutatta az egészségügyet támogató informatikai megoldásait
- Mobiltelefonos szolgáltatás cukorbetegek számára
- Star Trek-féle betegségfelismerő kifejlesztését jutalmazzák X-díjjal
- Karácsony: internet sport helyett
- Az „online orvost” is gyakrabban látogatják a nők
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.