Márciusban is emelkedett a digitálistelevízió-előfizetések száma hazánkban
2012 márciusában a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,707 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma.
A gyorsjelentés tizenkét magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), március végén 2,845 millió előfizetést tartottak nyilván.
Márciusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 60 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 59,5 százalékhoz képest.
A digitális előfizetéseken belül márciusban 713 ezerről 726 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 924 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 57 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 25,1 százalékról 25,5 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése kis emelkedés után márciusban 34,5 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya folyamatosan csökken, ez az érték egy hónappal korábban 40,5 százalék, most 40 százalék volt.
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 25,8 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,7 százalék volt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma márciusban 1,863 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,148 millióról 1,138 millióra csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 19,9 százalékkal, ezt követi a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,8 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 16 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 39,2 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 23,1 százalék.
Kapcsolódó cikkek
- Véget ért az analóg műholdas műsorszórás korszaka Németországban
- 3D World: prémium tartalomszolgáltatás az LG-től
- Új tévénézési szokások hazánkban
- Februárban is nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma hazánkban
- Januárban tovább emelkedett a digitálistelevízió-előfizetések száma hazánkban
- Tovább bővül a MinDig TV és MinDig TV Extra lefedettsége
- Safer Internet Day 2012: Netezzünk együtt… biztonságosan!
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Tavaly novemberben tovább nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma hazánkban
- Tavaly novemberben is emelkedett a vezetékes szélessávú internet-előfizetések száma