Együttműködés a hazai ICT szektor K+F tevékenységének feltérképezésére
A mai napon együttműködési megállapodást írt alá a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH) és az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ). Ennek értelmében a két szervezet a jövőben kölcsönösen segíti egymás munkáját a hazai ICT szektor tevékenységének, állapotának és folyamatainak feltérképezésében, és a NIH által üzemeltetett Tudományos és Technológiai (TÉT) Obszervatórium elemzéseinek, adatfelvételeinek végrehajtásában. A hosszútávú együttműködés célja az iparág-fejlesztési javaslatok kidolgozásához szükséges információk megszerzése, amelyek a későbbi EU finanszírozási forráselosztáshoz is alapanyagul szolgálhatnak.
A Tudományos és Technológiai Obszervatórium feladata, a hazai KFI stratégiai tervezés és döntéshozás megalapozásához szükséges mennyiségű és minőségű, tényekkel alátámasztott információk (az erőforrások, a fejlődési trendek stb. pontos ismeretéről) összegyűjtése. A meglévő adatbázisok feldolgozása és központosítása mellett, ehhez természetesen szükség van az olyan, adott szakmai területről pontos és naprakész információkkal rendelkező szervezetekre, mint például az IVSZ.
Az IVSZ és a NIH által megkötött együttműködési megállapodás keretében a két szervezet feladata lesz az ICT szektor innovációs tevékenységének feltérképezése, valamint annak mindenkori állapotának, folyamatainak megismerése, a szektorban érintett vállalkozások hálózatosodásának elősegítése érdekében a TÉT Obszervatórium elemzéseinek, adatfelvételeinek végrehajtása és az elért eredmények széleskörű kommunikációja. Az eredményekből prognosztizálhatóak a fejlődési irányok, és azok pályázati úton történő finanszírozásához is megfelelő segítséget nyújthat, például későbbi szoftverfejlesztési támogatási programok kiírásával.
„Szervezetünk részt vesz az állami tudomány-, technológia- és innovációpolitika stratégiájának kidolgozásában, megvalósításában és a végrehajtását segítő kormányzati információs és elemző tevékenység ellátásában, amelyben komoly előrelépést jelent ez az együttműködés” – mondta Dr. Mészáros György, a NIH elnöke. „A vállalkozások hálózatosodásának ösztönzése érdekében fontosnak tartjuk a TÉT Obszervatórium folyamatos fejlesztését, üzemeltetését, illetve az IVSZ segítségével elkészült elemzések elvégzését és az elért eredmények széles körben történő kommunikálását.”
„Az IVSZ a magyarországi infokommunikációs (ICT) szektor vállalkozásainak képviselőjeként fontosnak tartja, hogy mindent megtegyen, ami a hazai infokommunikációs szektor innovativitására ösztönzőleg hat. Az ICT szektor innovációs tevékenységének feltérképezése, amelyben az IVSZ hathatós segítséget nyújt a NIH számára, lényeges szerepet játszik az Új Széchenyi Terv Tudomány-Innováció programjának keretein belül megvalósuló TÉT Obszervatórium és az általa nyújtott szolgáltatások, elemzések megvalósulásában” – mondta Laufer Tamás az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetségének elnöke.
A megállapodás értelmében a NIH segítséget nyújt az IVSZ tevékenységét érintő kérdések, stratégiák kialakításában, ezen felül az ICT szektort érintő elemzéseket és jelentéseket az IVSZ-szel együttműködésben készíti el. Az IVSZ hozzáférést biztosít a NIH számára a szakmai adatbázisaihoz, különösen a KFI tevékenységet végző ICT szektor szereplői vonatkozásában, és segít ICT szektort érintő elemzések elkészítésében, azok disszeminációjában.
Kapcsolódó cikkek
- App! Képzés a HWSW-től
- Közgyűlést tartott az IVSZ
- Hazai fejlesztések a világ legnagyobb elektronikai vállalatainak fókuszában
- Informatikai alkalmazások segítik a távmunkát
- Ismét elrajtol a WTW 24 órás fejlesztői verseny
- Távközlési beruházások: a piacszerzés most kezdődik
- Egyszerűbb, letisztultabb számítástechnikát ígér az IBM
- Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek - El akarják törölni a határokat (2. rész)
- Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek - El akarják törölni a határokat (1. rész)
- Net után mobilra mennek a cégek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.