Technológiai világújdonság az Etyeki Pincefesztiválon
Mobiltelefonról feltölthető fizetőkártyát fejlesztett a Cellum és a Cardnet
Bort tölteni ugyan nem lehet bele, de vásárlásra és a sorban állás elkerülésére maradéktalanul alkalmas a Fesztiva kártya és az integrált mobilfizetési rendszer, amelyet kér magyar cég, a Cellum és a Cardnet mutat be a holnap kezdődő Etyeki Pincefesztiválon. A belépőként és kóstolójegyként is szolgáló kártyát nem kell pénztáraknál várakozva újra és újra készpénzzel feltölteni: elegendő egy gombnyomással a mobiltelefonunkon keresztül közvetlenül a bankkártyánkról tetszőleges összeget küldeni rá. Az új magyar technológiát a tapasztalatok értékelése után külföldön is értékesíteni kívánják a fejlesztők.
Az elmúlt két év technológiai innovációja volt a magyarországi fesztiválokon, hogy készpénzforgalom helyett feltölthető NFC-kártyákkal fizethettek a vendégek, követhetővé téve ezzel a kereskedők forgalmát, gyorsítva a kiszolgálást és megakadályozva a vendégek esetleges megkárosítását. A rendszer hátulütője, hogy a kártya feltöltése hagyományos módon, bódékba kihelyezett pénztáraknál történt, így a sorok egy része csak átkerült a vendéglátóhelyektől a feltöltő pontokhoz. A 2012. május 19-20 közötti Etyeki Pincefesztiválon most olyan fizetési rendszerrel debütál két magyar cég, amellyel kiiktatható a pénztáros, helyette mindenki saját maga töltheti fel tetszőleges összeggel intelligens kártyáját a mobiltelefonja segítségével.
A Cellum által fejlesztett MasterCard Mobile alkalmazás legújabb kiadása és a Cardnet Fesztiva kártyája olyan rendszert alkot, amely lényegében zsebben hordható banki terminállá alakítja a mobiltelefonunkat, s bármikor feltölthetővé teszi a fesztivál kizárólagos készpénzhelyettesítő eszközét. A Cardnet az összes kereskedőhöz, árusítóhelyhez POS terminálokat telepített, hiszen a vásárlók egyenlegét maga a Fesztiva kártya tartja nyilván. A vendégek a kártyát hagyományos módon, pénztáraknál is feltölthetik, de idén először lehetőségük van arra is, hogy a MasterCard Mobile alkalmazás segítségével mobiltelefonon keresztül is küldjenek rá pénzt a bankkártyájukról. A feltöltést a fesztivál területén ingyenes WiFi rendszer teszi még kényelmesebbé és olcsóbbá.
Inotay Balázs a Cellum stratégiai igazgatója beszélt a fejlesztés technológiai újdonságairól is: „A megoldásban a cég a világon először ötvözi a távoli mobilfizetés (’remote payment’) és az érintőkártyás fizetés (’proximity payment’) lehetőségeit. A megvásárolt készpénz-helyettesítő pontok egy ún. értékfelhőbe kerülnek, ahonnan egy Cellum alkalmazással lehet azokat felírni a kártyára. Ebben a folyamatban a Cellum rendszere biztonságos mobil adathidat épít ki az értékfelhő és a kártya között. A felhőben a kártyához rendelt pontok pillanatok alatt a kártyára kerülnek, és a fesztivál területén található bármely terminálon levásárolhatók.”
Az Etyeki Pincefesztivál egyben az új technológia piaci főpróbája is, amelyet a tapasztalatok értékelése után a magyar cégek külföldön is értékesíteni kívánnak.
Kapcsolódó cikkek
- Japánban terjeszkedik a PayPal
- Vonatjegyet is lehet venni mobiltelefonnal
- Szófiai irodát nyitott a Cellum
- A versenytársak együttműködése kell a mobilfizetés elterjedéséhez
- Kiemelt szintű mobilfizetési biztonságot garantál a Cellum
- TaPassz: Újabb érintés nélküli fizetőeszköz a TakarékPontnál
- A Cellum Londonban mutatta be biztonságos mobilfizetési megoldását
- A GTS-Datanet ügyvezetője a Cellumnál folytatja
- A Cellum csatlakozott a Magyar Mobil Tárca Egyesülethez
- Új magyar mobilfizetési megoldás a Cellumtól
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.